FANDOM

Smoerumovre

Smørum - samlingspunktet for absolut ingenting!

Smørum er en lille by, beliggende godt 20 km fra Københavns Rådhusplads, sådan lidt mod nordvest.

Oprindelseredigér

Smørum var oprindelig delt i to:

  • Smørumovre, der havde både kirke og gadekær.
  • Smørumnedre, der kun havde gadekær, og som lå lidt længere nede ad bakken.

Ved en voldsom ekspansion i 1970'erne blev der bygget et større villakvarter i Smørumnedre, der derefter ligesom blev storebror i forhold til Smørumovre. For at undgå gensidig misundelse og mindreværdskomplekser, valgte man derfor blot at omtale det som "Smørum".
I starten af 1980'erne blev Smørums løsrivelse fuldendt, da man endelig slap for at dele postnummer med Måløv. Det lykkedes også at få sin helt egen kommune, der dog siden blev fusioneret ind i Egedal.

Seværdighederredigér

Her må man tillade sig at blive en kende skuffet: Der er absolut ingenting at se i Smørum. Stedet holdes udelukkende i live af kørsel til- og fra golfklubben og genbrugsstationen.

Der er vist nok en byggelegeplads hvor de holder æsler, men ellers er der dømt sølvbryllupskvarter og sløv forstad i ypperste potens!
Vejene i Smørum er opdelt i dem som hedder noget med frugt og dem som hedder noget med blomster. For nylig har man suppleret med noget som har med "Kong Svend" at gøre. Det er svært usandsynligt at nogle af de lokale ved, hvem han er...