FANDOM

Skyrim

Fra venstre mod højre: Redguard, Nord, High Elf, Dark Elf, Breton og Imperial[1].

Skyrim (originaltitel: "The Elderscrolls XXXIV - Skyrim") er et rollespil hvor man styrer en person rundt i Skandinavien[2] og taler med drager, medens man forsøger at rage en masse nye tricks til sig, f.eks. at råbe meget højt... Men naturligvis først efter at man har smedet knive, lavet sko, hugget brænde, spist æbler, giftet sig med en hjemløs, adopteret en dreng med pigenavnet "Alyson", blevet bidt af vampyrer, stjålet halvspist brød fra varulve, blevet trampet i smadder af mammutter, løbet rundt i en snestorm i underbukser, faldet ud af grafikken, leget med løse hunde, drukket sig fuld og vågnet op på et bjerg, arbejdet freelance som lejemorder, blevet væk inde i en underjordisk by[3], gået 6 km på hug, samt naturligvis gentaget det hele 3-4 gange, fordi man konstant glemmer hvad spillet handler om.

Lagredigér

dage efter udkommelsesdatoen[4], mente Bethesda, at spillet var for godt og besluttede derfor at tilføje lag[5] i en opdatering.

Dekonstruktivistiske Skyrimmernoterredigér

  1. De færreste gider at spille Wood Elf, Khajiit og Orc - og ingen gider at spille Argonian!
  2. Hint: Danmark findes under navnet "Whiterun" og ligner Edoras fra "Ringenes Herre".
  3. I tunneler hugget at 2 m høje dværge.
  4. Er det noget indtægtsrelateret?
  5. Lag, ligesom i lagkage