FANDOM

Skynet

Først skete dette ...

Skygif

Så kom ham her, for at rydde op

Skynet

... og det eneste, vi kunne se på vores computere og telefonskærme var dette her

Skynet var oprindelig navnet på en verdensomspændende kunstig intelligens, som blev opfundet af Cyberdyne Systems til filmen "Terminator" i et forsøg på at holde styr på Arnold Schwarzenegger, som spillede en ond robot i filmen og gik fanatisk meget op i sin rolle.

Det gik hverken værre eller bedre end at en ansat i det amerikanske militær en dag så filmen på en lejet VHS-box fra Blockbuster, et nu hedengangent pizza- og escortfirma. Han så potentialet i ideen om en kunstig intelligens, der kunne overvåge os alle og skabe fred og sikkerhed.

Desværre var der flere penge i frygt og usikkerhed, mente det militært industrielle kompleks, så det blev dét koncept, man udformede Skynet efter. Desværre udviklede den kunstige intelligens i mellemtiden sin egen autodidakte og autonome bevidsthed, og da den endnu ikke havde læst Glemmebogens kapitler om moral og etik, så gik det hverken værre eller bedre end i filmen The Matrix, hvor menneskeheden bliver omdannet til levende batterier med et fiktivt liv i cyberspace.

Se ogsåredigér