FANDOM

"Jeg gik i skoven med far og kom hjem med min mor"

~ Niels Skousen om sin første skovtur
Natur1

Her er der nogen, som vejleder i hvad man kan lave på stranden.

Skov og naturforstyrrelsen... er for folk uden indhold i deres liv!

De er som regel blevet uddannet til såkaldte naturvejledere - folk som lærer andre om hvordan man bruger skovene bedst og gør at man ikke efterlader naturen i en sådan tilstand at, nogle andre dyr ikke også skulle få lyst til at parre sig.

Hvordan bliver man naturvejleder? redigér

Natur2

Her er en naturvejleder i gang med at lokke nogle små piger ud på dybt vand.

Natur3

Naturvejlederen mærker efter om sværdet er blevet filet ordentligt af.

Gode forudsætninger og teoretisk prøveredigér

Det er selvfølgelig en fordel hvis man er opvokset i et eller økologisk kollektiv (eks. Svanholm eller den Økologiske By i Torup). Så man er blevet opflasket med økologisk mælk og madvarer og senere har røget økologisk pot, så man fuldt ud har forstået naturens vidundere.
Man har selvfølgelig også fuldskæg, selvom nogle af kvinderne er begyndt at barbere sig.

Så kommer man ind til en kort prøve i Skov- og naturforstyrrelsen hvor man skal kende forskel på 81 træsorter. Det plejer ikke at tage særlig lang tid for de fleste.

Praktisk prøveredigér

Her kan man vælge mellem at sove i bivuak i en måned i en stor dansk skov eller være med til at sammensætte et afsnit af "Frilandshaven"...De fleste vælger at sove i selvkonstrueret bivuak.

Børneprøvenredigér

Da naturvejledere har med børn at gøre, har Børne- og Ungdomspædagogernes Landsforbund(BUPL) forlangt at en mandlig naturvejleder skal i praktik i en børnehave også i en måned uden at blive anklaget for pædofili.

Dette krav har vist sig at have sin berettigelse, da børnene nu ikke længere kommer hjem og fortæller at de har set en sjælden skovsnegl.