FANDOM

Skinnebensbetændelse er en af de mere omstridte diagnoser indenfor det medicinske område. Mange eksperter anerkender ganske enkelt ikke skinnebenets eksistens, og dette har været årsag til flere skærmydsler gennem historien.

Historisk redegørelse redigér

Ca. år 30redigér

Jesus, en lokal tømrer, bliver korsfæstet i Jerusalem, da han nægter at anerkende skinnebenets eksistens. ”Så skal du få lov at føle det” sagde romerne, og naglede ham til et kors. De ramte dog ikke skinnebenet med nogen af sømmene. Det var faktisk utroligt ringe slået!

Ca. år 1400redigér

En version af byldepesten bryder løs da en mand fra Antwerpen bliver bidt i skinnebenet af en rotte. Hans kone udbryder : ”Du blev bidt i skinnebenet af en rotte! Burde du ikke gå til lægen?”, hvorefter manden dog ignorerer hende med ordene : ”Hvad mener du med skinnebenet?”.

Ca. år 1984redigér

Krigen mellem MC Einar og Rockers By Choice er på sit højeste, og MC Einar vinder klart krigen. Det var efter sigende RBC’s manglende tro på skinnebenet, der gjorde udslaget. Eller også var det Jesper Vildmand. Han var sgu for sej.

Ca. 04. februar 2009 klokken 14.08 redigér

Skinnebensfornægtelsen udbreder sig med voldsom hast. En lokal producent af Waders (Skørping-waders) opfinder waders uden skinneben og tjener en formue på waders uden skinneben på absolut ingen tid. Salget går som varmt franskbrød.

Ca. 06. februar 2009 klokken 14.08 redigér

George Lucas bliver dybt facineret, nærmest sygelig besat, af waders uden skinneben. Han indkalder kort tid efter til internationalt pressemøde, hvor han erklærer: "I will produce a new Starwars triologi. Dart Wader will perform without a shin. And Barak Obama, will be acting as Chewbaca - without a shin". Den samlede internationale presse blev vildt begejstrede, hvortil George Lucas svarede "øøøh, please hold on, aaarghh I got to make a huge crapper".

Ca. 29. juli 2009 klokken 14.08 redigér

George Lucas kommer tilbage fra en tur på tønden. Tydeligvis lettet, og ikke længere angst for den skinnebensfornægtelse han besidder. En fornægtelse, der før fremprovokerede tvivl om i hans sind og skabte oprør i maven. Så det var også en selvsikker George Lucas, der begyndte at råbe: "I do not believe in a shin".

Den samlede internationale presse begyndte at måbe, men blev alligevel hængende pga. pindemadderne. En journalist fra Fyens Stifttidende følte "Fantom-kløe" i skinnebennet, men turde ikke klø. For han vidste nu - "A shin is not for real".