FANDOM

Et skalkeskjul er, som navnet antyder, det sted hvor man skjuler sine eksemplarer af det arkæologisk / historiske tidsskrift Skalk.

Forhistorienredigér

Skalk i kasse

En papkasse er et oplagt sted at bruge som skalkeskjul

Skalkeskjul har været benyttet af mange medlemmer af tidsskriftet Skalks trofaste læserskare siden det første eksemplar udkom i år 1957 f. Kr., hvilket skyltes at læsernes omgangskreds var overbevist om at der var noget galt med folk, der kunne finde på at læse et blad uden nøgne piger på side 9 (og helst også tilstødende sider), hvorfor der oftest blev gjort kort proces med slige læsere, hvilket oftest noget med en kniv gennem struben eller et reb om halsen og så ud i den nærmeste mose. - Både Tollundmanden og Grauballemanden var således nogle af de første læsere af Skalk, der desværre ikke nåede at få sig et godt skalkeskjul i tide.

Med tiden udvidede begrebet sig til at indbefatte enhver form for fordækt virksomhed, som naboen ikke skal vide noget om, dog stadigvæk defineret på dén måde, at kun steder hvor man kan skjule et eksemplar af tidsskriftet Skalk, kan godkendes som ægte skalkeskjul.

Eksempler på skalkeskjulredigér

Nedenfor bringes en oversigt over en række mere eller mindre heldige eksempler på skalkeskjul, som vor udsendte fotograf har fanget med sit kamera under sine utallige rejser.

Skalk i reol

For personer med hang til at leve livet farligt, kan man forsøge at skjule sine Skalk blandt andre bøger på sine bogreoler. I eksemplet er hele Skalk årgang 1987 diskret anbragt mellem nogle smølfetegneserier.

Skalk på loft

Et andet oplagt sted er at placere sine Skalk på loftet. - Her skal man dog huske at lukke loftlemmen, ellers finder naboerne dem nemt!

Skalk i butik

Også erhvervslivet har fået øjnene op for brugen af skalkeskjul. Her er en finsk filial af et dansk rejsebureau benyttet til formålet.

Skalk i sluse

Det gælder dog også om at tænke sig om når man vælger sig et skalkeskjul. - Gemmeren af dette eksemplar af tidsskriftet burde således have tænkt over at sluseporten rent faktisk åbnes med jævne mellemrum.

Skalk i stavkirke

Og naturligvis skal man også have proportionerne i orden. - Enhver kan jo sige sig selv at et så stort eksemplar af tidskriftet ikke går at skjule bag en simpel stavkirke.

Konklusionredigér

Som det kan ses af ovenstående gennemgang er en papkasse, loftet, et aflåst brandsikret pengeskab, eller et skuffeselskab i udlandet i mindst A5-størrelse helt klart det bedste sted at gemme sine Skalk.
Og som den årvågne læser sikkert har bidt mærke i, så har man, når man finder sine Skalk, samtidigt fundet Holger.