FANDOM

Skagen er det yderste hjørne af den yderste udkant af den fjerneste afkrog af Udkantsdanmark [1].

Stedetredigér

Skagen ligger sådan lidt oppe mod nord. Når du er nået til Skagen, så er der kun Norge at tage til, hvis du vel og mærke virkelig så brændende ønsker dig at havne et tilfældigt sted med ingen mennesker.

Indbyggereredigér

Det meste af året ligger indbyggertallet på syv plus tre hunde og to katte. Om sommeren tusindedobles indbyggertallet dog til 40-50.000, og her består befolkningen primært af overklasse-snobber fra Hellerup[2] og det nordlige København,[3] wanna-be-kendisser og Se og Hør-journalister på jagt efter sladderhistorier om de mange semi-kendisser i Skagen. 99% af alle huse i Skagen er ejet af rige overklasse-snobber fra København og står tomme 9 ud af årets 12 måneder. Der ses i sommerhalvåret også en relativt stor invasion af primært pølsetyskere, norske fjeldaber samt fulde svenskerekortere ophold i Skagen. I august forvandles Skagen til en italiensk provins, da byen invaderes af spaghetti-folket fra syd i denne måned. De bor dog ikke i huse, men i autocampere, placeret rundt omkring på alle gadehjørner, marker, parkeringspladser og fodboldbaner.

Kendte fra og til Skagenredigér

I de gode gamle dage var det kutyme at sende gamle mænd til gamle steder for "at realisere sig selv". Eksporten af fortabte eksistenser resulterede i, at en blind høne jokkede i en lort den berømte enlige høne fandt korn, og så skabtes straks myten om "Skagensmalerne".

Isolerede som de var, begyndte de at male. Først malede de hunde,[4]strandvaskere,[5] så deres kone.[6] Senere malede de socialrealistiske stemningsbilleder fra deres ekstreme orgier i kældrene under de faldefærdige huse.
Da billeder af 400 punds kvinder selv dengang ikke var en omsættelig vare, valgte skagensmalerne i stedet at male billeder af piger på stranden. Ikke så sjældent kom de hjem med et par blå øjne,[7] og/eller en serie af knivstik fra en fiskefileteringskniv.

Turismeredigér

Som i Ægypten er Skagen plaget af turister. Specielt i uge 29 er plagen særlig udtalt, da gennemsnittet af turisterne her har dårligere manérer end en polak[8]

Skagensnoterredigér

  1. I skarp konkurrence med Gedser, bare total modsat.
  2. Med hovedgaden "Pusser Street", hvor alle de minkklædte, blåhårede gamle kællinger kalder hinanden 'Pusser'
  3. Whiskybæltet, men ikke NV-kvarteret
  4. Mange af de mest kendte kunstnere fik alvorlige hundebid, når de forsøgte at male snuden på Fido
  5. Men malingen rådnede hurtigt bort
  6. Bodypaint
  7. Hun hed Julie
  8. Vi vil ikke fornærme de hidsige folk fra Polen. Så undskyld!