FANDOM

Silkeborg IF
747
Fulde navn Silkeborg Iderææts Fodbold
Grundlagt 1917
Stadion Silkeborg Arena
Kapacitet 10.000 (35.000 sæder)
Formand Ukendt
Cheftræner En skaldet nazist
Liga Superligaen og 1. division
Hjemmeside www.silkeborg.dk
SIF troeje 2010 front 200
1999 t
Hjemmedragt Hjemmeklud

"Silkeborg if? If what?"

~ Englænder om Silkeborg

Silkeborg IF er en den kedeligste danske fodboldklub, beliggende i det bjergprægede område nær Silkeborgsøerne i havnebyen Silkeborg. Også kaldet Himmerland. Kommer man i området, får man svært ved ikke at overse hovedattraktionen over dem alle: Himmelbjerget - som står og spejder ud over Silkeborg, og venter på at Holger Danske fra Lyngby Boldklub kommer og invaderer området[1].

Fodboldklubben Silkeborg IF vandt højst overraskende det danske mesterskab i 1994, hvilket desværre medførte at Ole Thestrup nok engang faldt i flasken.

Klubbens største sejr i superligaen var en 4-1 sejr over AB i PARKEN i 2011. Siden da er det gået ned ad bakke for fodboldklubben. Som når børnene falder rutscher ned ad det himmelsk store Himmelbjerg. Klubben ramte således bunden i 2011, da man valgte at forlænge kontrakten med træner Troels Bech, og at topscorertitlen i klubben nu også var blevet overtaget af en håndværker.

Da man ikke troede det kunne blive værre for Silkeborg IF, endte man i 2013 med at rykke ned i 1. division. Højst overraskende rykkede man den efterfølgende sæson op igen, hvilket blev fejret af 8 trofaste gutter fra Silkeborg Fanklub.

Fødder redigér

  1. Hvilket endnu ikke er sket ifølge TV 2 News.