FANDOM

Sene betyder Husanskrit og Penis betyder svulmelatin, og deraf kommer navnet senepenis". Senepenissen spiller nemlig under normale omstændigheder ikke en stor rolle for beskyttelsen af senerne. Senepenissen bruges, når kroppen er fysisk aktiv, og blodet altså hurtigere løber rundt i kroppen, så svulmer senepenissen op. Senerne bliver nemlig slidt på i en langt højere grad, når kroppens muskler og knogler er i brug. Når Senepenissen svulmer op, så får senerne den ekstra beskyttelse, de har brug for, under specielt op- eller nedslidende situationer.

Mere om det sammeredigér

Sener er det, som forbinder knogler og muskler; det er noget meget blødt væv. Når vi mennesker og andre hvirveldyr bevæger vores krop, og dermed også vores knogler og muskler, så er det senerne der gør, at knoglestrukturen kan flyttes. Nogle steder i kroppen lider disse sener specielt overlast, og derfor er der her en beskyttende membran, som hjælper med at smøre senerne. Senepenis er blot en ud af en række forskellige typer membraner, der er til for at beskytte senerne. Der er en række forskellige membraner, som har til funktion at beskytte senen imod stød, slag, homofobi, kantsten og andre skarpe ting, og de har alle hver deres helt egen funktion. Alle disse forskellige membraner lagt sammen går under et enkelt navn, nemlig seneskeden.