FANDOM

Satanister

2 satanister og en luder i læderundertøj.

Satanisme

Det ultimative "bevis" på at satanisme overhovedet ikke er stjålet fra de monoteistiske religioner.

Kegle

Resultatet af massiv omsorgssvigt.

"Også sagde man at ideologiernes tid er forbi."

~ Satan om satanismens fremtog i Norge.

Satanisme er en pseudo-religiøs[1] livsfilosofi, baseret på en barnagtig blanding af skrækfilm-, utilpasset adfærd-[2] og en misforstået forestilling om at det overhovedet ikke har noget med abrahamitisk monoteisme[3] at gøre.

Satanismen, sår'n helt genereltredigér

Satanister hævder i reglen, at deres tro[4] intet har at gøre med alt det der vedrører Bibelen. Og set fra det synspunkt at ordet Satan kommer af Sataniel der betyder "Udfordreren" som figuren oprindeligt tog sig ud i pre-Jesus-tiden, er det i og for sig rigtigt nok. Problemet er, at man inddrager navnet Lucifer der er et Torah/Bibelsk ord, tilsætter skikkelsen "Gud" så Satan har en fjende og alle de ikke-troende[5], samt en god portion Jesus-er-skurken-mentalitet også står man til sidst med en "religion" der helt grundlæggende er Kristendommen - bare vendt på hovedet[6].

Luciferianisme
Denne gren af satanismen er ugleset blandt andre satanister[7], fordi de betragter Lucifer som en slags lysende skikkelse, der dermed fremstår relativt positiv. Dette er den eneste gren af satanismen der har noget at have det i, da ordet Lucifer faktisk betyder noget i retning af "Den Lysende".
Palladisme
Disse gutter- og gutinder, er virkeligt ude hvor de ikke kan bunde! Ordet "Pallas" kommer fra den græsk-romerske gud for Visdom[8], hvilket gør sektens tilhængere til Wannabe-neo-hedninge, og altså ikke satanister.
LaVeyanisme
Opkaldt efter Anton Szandor LaVey der skrev "Satans Bibel" og grundlagde "Satans Kirke", arbejder denne gren af satanismen ud fra Ateisme[9], og belærer deres proselytter om at ethvert menneske er sin egen gud. Alligevel mener de, at en "bibel" og en "kirke" er nødvendig[10].

Se ogsåredigér

Ikke-satanistiske ydmygelserredigér

  1. Ligesom Beliebers syn på Justin Bieber.
  2. Teenager.
  3. Det betyder Jødedommen, Kristendommen og Islam - på samme tid.
  4. Som om de faktisk tror på det...
  5. I denne sammenhæng: ikke-satanister.
  6. Ligesom satanisternes kors der jo slet ikke har noget med Kristendommen at gøre.
  7. Lidt af en bedrift, da satanister i reglen er nogle egocentriske møgunger.
  8. Jf. evt. "Pallas Athene"
  9. Nej min ven, det er fandeme rigtigt!
  10. Det overrasker vel ingen, at dette er opstået i USA? (Retorisk spørgsmål, red.)