FANDOM

En politisk ukorrekt samtale fra et samtalekøkken

Vi tager et eksempel fra en typisk dansk, sund kernefamilie (ikke kernesund): far (Egon), mor (Gudrun) og 1½ barn (Helle 14 år og Halfdan 1½ år). Familien er placeret omkring kogeøen, hvor mor netop har serveret maden.

Mor: Så er der serveret.
Far: Det var sandelig også på tide, klokken er 32 minutter over 5. Hvad er det i øvrigt for noget hundeæde, vi skal ha' idag?
Mor: Det er stegt flæsk med persillesovs. Der var udsolgt af færdigretter i Lidl. Flæsket har nok fået lige i overkanten. Jeg hørte ikke det lydløse minutur.
Helle: Adrh. Jeg hader stegt flæsk!
Far: Nu holder du bare din kæft. Der er endnu 25 minutter til vores kvalitetstid starter. Hvis du kan opføre dig ordentligt, kan du få lov at gå i send uden mad. Halfdan: Uggh. Pu..
Mor: Jeg tror Halfdan skal skiftes. Det er din tur Egon.
Far: Gu' det ej. Jeg har lige skiftet pæren i emhætten.
Mor: Så er det dig, Helle.
Helle: Nej, jeg har lige skiftet tøj og lige inden sad jeg og skiftede mellem MTV og Disney Channel i en halv time
Mor: Nå, så er det også ligemeget. Jeg tror også kun at bleen er halvt fuld. Det er fordelen ved Halfdan, at han kun kræver det halve at hvad du gjorde, Helle.
Helle: Årh, altså.
Far: Kan vi så få madro. Samtalekøkken eller ej. Og stik mig lige en bajer mere. Flæsket bliver ved med at komme op igen.
Helle: Så nu er det heldigvis også kvalitetstid. Far, skal vi gå ind i samtalesoveværelset, mens mor vasker op?

Tilbage til Samtalekøkken