FANDOM

"Kylling gav mig salmonella."

~ Bamse om kønssygdomme

Salmonella er et kraftigt enzym der kan udvindes i den vilde natur, og indtages i rigelige mængder rundt omkring i verden, hos diverse Kina-grillbarer.

Hvordan det virkerredigér

Salmonellaen dannes i spytkirtlerne hos laksen[1], der gylper det op i vandoverfladen, som et tegn på velvære. Mange fuglearter ynder derefter at indtage denne fiskegylp, netop på grund af salmonellaen, som de bruger som en biologisk betinget forsvarsmekanisme mod os mennesker.

Rammes et menneske af salmonella, kan alvorlige symptomer opstå; såsom fregner, beruselse, fiskelugt, søvn i øjnene, og et eller flere hestebid. Yderligere har man i særligt sjældne tilfælde, hørt om folk der desuden blev ramt af klemmelus, skægpest, og bjørneangreb. Om der er nogen direkte sammenhæng med salmonellaen[2], er dog ikke særligt sandsynligt bekræftet med sikkerhed.

  • Vigtigt: Den bedste kur mod salmonella, er simpelthen at slå mave, eller få en anden til det.

OBS! Indtagelse og/eller usømmelig omgang med enzymet Salmonella, kan ved større doser, føre til visse problemer: De første kendetegn på at noget er galt, er når bussen du har stået og ventet på i 40 minutter, kører direkte forbi dig, blot fordi du stod og dagdrømte lidt. Søg straks læge!

Noterredigér

  1. deraf navnet salmon = laks på engelsk.
  2. Eller den hund man væltede rundt med.