FANDOM

Rumfærge

En typisk rumfærge, på vej på Minicruise til Månen.

En rumfærge er en stor kombineret passager- og biltransport, der gennem kommercielt salg af adgangsakkreditiver kaldet "Billetter", tillader folk at blive fragtet fra én planet til en anden. I øjeblikket primært fra Jorden til Månen[1] retur.

Langsigtede planerredigér

Det p.t. eneste rumrederi i verden, med hovedsæde i USA, udtaler at man ikke venter at tilbyde længerevarende rejser til f.eks. Jupiter, Solen eller Sorte Huller i fjerne galakser sådan lige med det første. Imidlertid forsøger et hollandsk baseret crowd funding-projekt kaldet "Mars One" at etablere en konkurrent der fra 2024 og frem vil levere eksklusive rejser til Mars. I første omgang, dog uden at sælge returbilletter. I skrivende stund kan man købe gavekort i Netto til kortere ture, til den nette sum af ca. 560.000 kr pr stk.[2]

Rusland, EU, Indien, Kina og Somalia ligger hver for sig også og planlægger at åbne færgeruter Jorden-Udenfor Jorden, men p.t. er det kun muligt via USA, EU[3] og Rusland[4].

Rumrejsebureauerredigér

Øvrig, men vigtig inforedigér

  1. Spademanns Leksikon anerkender alt fra Asterioder til satelitter som værende Planeter
  2. Der tages ikke højde for, at folk der har stort et rådighedsbeløb nok ikke køber ind i Netto.
  3. Man kommer kun ud i Rummet - ikke til Månen..
  4. Benytter en mindre model af rumfærgen kaldet "Raketter"
  5. Ubetinget Alfahan i branchen
  6. Upcoming
  7. På retur
  8. Upcoming wannabe
  9. Upcoming
  10. Raketterne er lavet af bambus