FANDOM

Steinerskole

Huse uden trapper og en arkitektur der kunne være tegnet af spassere eller Bjarke Ingels - velkommen til Steiner-skolerne.

"Hvis vi ser bort fra det borgerligt-kapitalistiske problem ved en statsstyret masse-indoktrineringsfabrik der lærer børn at modarbejde deres ældre medmennesker via selv-fokuserende indlæring i form af f.eks. "lektier", så er det da en meget god idé."

~ Hippie om Rudolf Steiner-skolerne

"Så hellere kontanthjælp."

~ Din klasselærer om at arbejde på en Steiner-skole

Rudolf Steiner-skoler er en international kæde af pædagogisk fejlslagne friskoler, vis' eneste formål synes at være, at fjerne børns evne til at have det sjovt udenfor Christiania. De arme unger der får deres "uddannelse" på en Steiner-skole, kommer således ud og er super søde og hjælpsomme, men dumme som snot. F.eks. kan man i gymnasierne opleve tidligere Steiner-børn der tror at de skal danne et A med kroppen, hvis deres dansk-lærer bede dem læse og analysere "Det Forsømte Forår".

Steiner-pædagogikkenredigér

Ugedage
Er forbudt på Steiner-skolerne, da det at præ-fabrikerede navne, menes at kunne skade dagenes muligheder for at blive inddelt kreativt. Samtidig ved man ikke, om et eller flere børn skulle føle sig mere som en eller flere ugedage, end f.eks. dreng eller pige.
Årstider
Er forbudt på Steiner-skolerne, da ingen ved om børnene bliver unødigt forvirret af at opleve en sommerdag med regnvejr, eller en vinterdag uden sne.
Julehygge
Er noget Steiner-skolerne lader børnene opleve - men julepynt, julemusik, juleknas, julelege og ordet "Jul" er noget børnene er nødt til at fantasere sig til.
Køn
Er forbudt at forholde sig til på Steiner-skolerne, da ingen ved om børnene føler sig som et andet køn, eller om kønnene føler sig som nogle andre børn.
Legetøj
Et tilladt på Steiner-skolerne, så længe det er kedeligt at lege med, ude af reel produktion, umuligt at købe i BR og i øvrigt lavet af træ eller gødning.

Fantasér også omredigér