FANDOM

Roskildepatienter

To yngre kvinder ramt af roskildesygen.

"Der er ingen kur eller medicin der dur, og min krop er kun et spinkelt panser"

~ Carsten Valentin om pengebegær

Roskildesyge er en smitsom virus der cirkulerer i slutningen af juni hvert eneste år. Den rammer primært unge, samt ældre der tror de er unge.

Symptomer redigér

Viruset forårsager en kraftig interferens på neuronerne i hjernen, der skaber en midlertidig psykose hos de ramte, hvor de fuldstændig mister virkelighedsfornemmelsen.
Det kommer blandt andet til udslag i deres sanitære adfærd, hvor de opfatter et koldt mudderbad som en guddommelig kontinuerlig orgasme der skal opleves.

Ligeledes bliver patienternes høresans stærkt svækket, hvilket betyder at de værdsætter ekstreme lydtryk selvom de efterlader permanente skader.

Andre hyppige symptomer er totalt fravær af smag kombineret med utopiske politiske holdninger. Når sygdommen er på sit højeste, så lammer den store dele af hjernen, så patienten primært styres af sine drifter, hvorfor patienterne ofte indvilger i spontant samleje med andre ramte.

Roskildesygen kan opleves forskelligt fra person til person, men for en stor del synes den meget ubehagelig og der anvendes derfor intensive midler for at minimere generne ved infektionen. Det foregår typisk ved hjælp af rusmidler, hvor hash og alkohol traditionelt anvendes som stimulanser.

Behandling redigér

Der findes for tiden ingen effektiv behandling mod sygen, men de fleste udvikler dog heldigvis resistens med alderen. Selvom sygdommen medfører stor psykisk ubalance, så er den dog sjældent dødelig. I 2008 omkom kun en enkelt patient som følge af Roskildesygen og der har ikke været stor dødelighed siden 2000 hvor 9 personer omkom da de medvirkede i et stort gruppekram.