FANDOM

40pxKlumme
Hvis du vil have et romerlys med ind på stadion, kan du enten:
- Bede de små drenge om at tage det med i lommerne
- Kaste det over hegnet til din hemmelige ven
- Bede en god ven kaste det ud i faldskærm til dig
- Tage fem lag sorte jakker på, og gemme det i dine sokker. Bare for at forvire
- Gemme det i kropsåbninger
2662033-romerlys-lsajpg

Selv kontrollørerne elsker det. Især med en smøg i munden.

"Det ser godt ud, men I må ikke fortsætte - for det er ulovligt"
~ Fede Emil om Brøndby-fans' brug af romerlys

Et romerlys er en eller anden form for nødsignal som aktiveres, når man er i nød. I fordums tid eksisterede disse lygteobjekter kun på havet, men i moderne tid er de i højere grad også rykket ind på fodboldstadions.

Indtoget på fodboldstadions skyldes eftersigende, at enkelte folk på tribunerne enten lider af klaustrofobi, eller føler sig så truet af sine medfans skubben og puffen, at man bliver nød til at aktivere nødsignalet for at gøre opmærksom på sig selv, og dermed skabe respekt.

Lysene i Rom redigér

Sydney-At-Night

Her ses nogle ægte romerlys - lysene fra Rom har altid betaget kunstnere og bohemer

Men hvor i himlens navn i Rom og omegn kan romerlys have erhvervet dette navn - altså det er jo skønhedens og æstetikkens hovedstad vi taler om - stedet hvor alle de danske guldalderkunstner måtte ned og sidde og være renæssancemennesker på osteriet. Vi mener at have fundet stedet [1]. Desværre glemte vi at skrive adressen ned mens hvis man kærer ud af motorvejen til Firenze og så stopper ved den første rasteplads, så er det sådan xa. der.

  1. Dette er en klassisk Monthy Python ting - selvfølgelig opstod alt i en forstad...