FANDOM

Pirat

Denne pirat er klar til at blive sendt på tosseanstalt få sig noget lækker rom.

"Rom blev ikke brygget på én dag"

~ Julius Cæsar

"Rom blev helt klart drukket på én dag!"

~ P. Pedersen, Ølgod Tidende

"Alle former for Rom, fører ingen vegne"

~ Frodo

Rom er en alkoholisk drik, som pirater drikker. Du kan købe det i dit lokale supermarked eller lave det selv. -Det sidste kaldes en piratkopi!

Rom (Roma) Er en by i den midterste del af Østeuropa, hovedsageligt befolket af behårede mænd som spiser Pizza.

Oprindelse redigér

Drikken stammer tilbage fra de to pionærbrygmestre, Romerlys og Rævelus, hvis mor var en sand ulv i sengen. Ja det var sgu tider... Nå, medens mor hyggede sig, skulle knægtene jo lave noget, og da køen af sexhungrende mænd var lang, kunne de jo ligesågodt tjene en skilling på at sælge saftevand til dem. Dog viste det sig hurtigt at det ikke just er saftevand slige personnager er interesseret i, så Romerlys og Rævelus brændte inde med hele forsyningen af sportssaftevand, der hovedsageligt bestod af rørsukker blandet med vand.

Jack Sparrow
Why is the Rum Gone? - Remix

Why is the Rum Gone? - Remix

Funderer på hvor rommen egentlig blev af?

Efter et par år var der dog en mand, der godt kunne bruge noget at drikke efter besøget hus deres fru moder, så han fik et glas af den hengemte saft, og viola, hans blik blev fjernt, hans ben blev stift, og der dukkede på forunderlig vis en papegøje op på hans skulder! - "HejHo, dén drik må jeg have noget mere af!" råbte denne verdens første pirat, "hvad hedder den?". Romerlys, der havde været lidt fraværende troede at manden spurgte til hans navn, og begyndte at sige: "Rom...", men længere nåede han ikke før den nyblevne søulk råbte "ROM" -Dét er sgu et godt navn - stik mig en tønde! Og derved kom drikken til, og vandt fra første færd stor udbredelse blandt pirater og slige godtfolk.

Opskrift redigér

  • 1 liter sprit
  • 2 tsk. sukker
  • 5 spsk. eddike
  • 1 væsel

Bland det hele i en beskidt blikspand og lad det stå natten over. Så har du en helt igennem hjemmelavet flaske rom, klar til at drikke.

Spademanns Leksikon tager ikke ansvar for eventuelle tilfælde af blindhed, mavepine, hovedpine, kramper, ufrivillige bevægelser, blackouts eller dødsfald.