FANDOM

Dawkins

En bette joke, der antyder, at Richard Dawkins er hemmeligt medlem af Jedi-ordenen[1].

"From my point of view, religion is evil."

~ Richard Dawkins

"Then you ARE lost!"

~ Satan om ovenstående

Richard Dawkins (f. 1941) er en religiøs ekstremist[2] der bruger store dele af sine vågne øjeblikke, på at præke for mulige konvertitter, tilsvine folk der ikke tror på det samme som ham, og søge at dreje samfundet hen i den idealverden som han ønsker. Dvs. meget lig Hizb-Ut Tahrir.

Historikredigér

Der er egentlig ikke så meget at sige: Richard Dawkins var medlem af Den Anglikanske Kirke, og troende, men så læste han bogen "On the Origin of Species" af Charles Darwin, mistede troen, konverterede til Evolutionismen, og gav sig til at angribe folk der tror på en anden religion end hans egen[3]. Han har med andre ord, blot ageret præcis som konvertitter normalt gør.

"Der findes kun én anti-Gud, og Anders Stjernholm er hans profet!"

~ Sunday Assembly om Richard Dawkins

Noterredigér

  1. Bare lige, hvis du ikke er så meget Star Wars-fan, at du fattede pointen med citaterne.
  2. Inden du brokker dig: For at acceptere evolutionen, skal man tro på, at forskerne ("præsterne") taler sandt, når de f.eks. siger, at overmennesker som Prins Joachim nedstammer fra samme aber som Carl-Mar Møller, til trods for at sidstnævnte kun er et lysende eksempel på massiv indavl. Og nu ser vi lige bort fra, at indavl teoretisk set, burde være et middel til at forædle de bedste gener.
  3. Verbalt. Han har - så vidt vides - endnu ikke puttet håndsæbe i en sok, og tævet Paven.