FANDOM

"Helt ærligt, hvor svært kan det være?"

~ Retoriker om spørgsmål

"Kalder du det at gøre rent?"

~ din kone

"Skal vi nu have grønlangkål igen?"

~ dig om din mor

"Nå, så dét er altså dagligstuen?"

~ din nabo

Et retorisk spørgsmål er noget som er ret åbenlyst at svare på, syntes du ikke selv det?

Wedding-fail

Tror du at ham her, er klar til et retorisk spørgsmål?

Retorikkens opståenredigér

Kunne man have sprog, uden at retorikken fulgte med? Da man så fandt på at tale, kunne man så forestille sig, at det ville resultere i et spørgsmål, på et eller andet tidspunkt? Nu havde man sprog og retorik. Men havde man så fundet på det hele?

Siden kom spørgsmålet, men var det virkelig nok? Man måtte ligesom indføre diskussionen, og derefter blomstrede det "Retoriske spørgsmål".

Politikeren opfindesredigér

Da politikerne blev opfundet, skulle der diskuteres - tror du ikke selv det? Uanset om politikeren havde ret eller ej, kunne han stille et spørgsmål, som du kun kunne svare én ting til. For du vil vel ikke være dum, vel?

Politikeren er marken, gødningen, vandet og solen for det retoriske spørgsmål. Gider han at lytte til dig, når du siger at han tager fejl?

Brylluppet opfindesredigér

Findes der et retorisk spørgsmål til et bryllup? Tror du, at du kan svare "nej" til det?

Brylluppet er vandet, fisken og algerne for det retoriske spørgsmål. Har det noget med præstens kjole at gøre?

Dåben opfindesredigér

Nu hvor man har indført det retoriske spørgsmål, kan man lige så godt få det ind med modersmælken. Hvad er det forresten for en lugt? Dåben er alfa omega for retoriske spørgsmål.