FANDOM

Difidf

René Dif fra Aqua

"Hvor' du fra?"

~ Jesper Dahl om René Dif

"Fra aquah"

~ René Díf om hvor han er fra

René "Kokain" Dif er en dansk musiker, skuespiller, krammebamse og entertainer.

Privat redigér

Privat bor René i København (og har slet ikke blåt hår).

Abe-mennesket, René Díf er det mest kendte medlem af Swingerklubben, Aqua (band).

Drengerøven René er mest af alt er kendt for hans spektakulære stemme og hans abe-lignende udseende.
Renedif

Her ses René Dif's profilbillede på Enhedslisten.dk.

René er fra Algeriet og har derfor en anden tilgangsmetode til hvordan kvinder skal behandles, det har givet anledning til flere skilsmisser.

Hans værste skilsmisse var da han var gift med Ibbi Støvring, der valgte hun at forlade ham, bare fordi at hun ikke ville hede Ibbi Dif.

Karriere redigér

I året 1990 opfandt René Dif orkesteret Aqua (band).

Dog var han ikke alene om dette storslået projekt, der var faktisk tre andre velfungerede og organiserede unge mennesker med til dåben af det officelle navn "Aqua (band)".

Årene efter Aqua forsøger René sig solokunstner, men desværre lykkedes det ikke så godt for ham.

Efter lidt overtalelse med Lasse Spang-Olsen lykkedes det René at få rollen som Iben Hjejles kæreste i Den Gode Strømer. Iben ville dog ikke giftes med Rene, da hun ikke ville hedde Iben Dif.

Desværre blegner han fuldstændig ved siden af Iben og Kim (det gør han også i inkasso) og får aldrig nogensinde flere roller.

Så fandt René Dif ud af, at han skulle have en bar, men på grund af det meget lave besøgstal lukkede den efter et halvt år med fem millioner i underskud/dif.

Ny Duo redigér

René har igennem en længere periode planlagt, at starte en duo med hermafroditten Rasmus Seebach. Juleaften 2012 blev det offentliggjort, at navnet på duoen ville blive The Dildo-Using Monkeys og at deres første single ville hedde "Elsk Med Alle". René Díf er også rigtig dejlig og snakke med.

Singler redigér

  • The Uhh Uhh Song
  • The Uhh Uhh Song Techno-Remix
  • Uhh La La La
  • Let It All Out (Uhh Push It)
  • The Uhh Uhh Song Reggae-Version

Bøger redigér

  • Popdreng, selvbiografi
  • Bif med Dif, kogebog
  • Snif med Dif, Guide til, hvorledes man indtager eksotisk pulver med næsen
Rene Diff

René Dif er en hård fyr.