FANDOM

Ramasjang-øen
Ramasjang3 Ramasjang2
(Flag) (Våbenskjold)
Motto: "Get en lort"
Nationalmelodi: "Bakke Snagvendt"
Ramasjang1
Hovedstad Ramasjang-byen
Største by Ramasjang-byen
Officielle sprog En muppet-afart af dansk
Regeringsform
Totalt Anarki!
'
Nationalhelt(e) Bamse
Valuta Slik og kager
Religion Jul og Lagkage-kulten
 Befolkning  Alt hvad der hopper, danser, spjætter og synger.
 Befolkningstæthed  ??? De sover i lag, i robåde og ude i skoven.
 Åbningstider  Alle dage, 6 - 20
 Internetadresse  http://www.dr.dk/Ramasjang

Ramasjang-øen er en donut-formet fristat under Rigsfællesskabet, beliggende i Det Sydfynske Øhav, hvorfra Danmarks Radio dagligt sender live-underholdning fra deres 7-8000 kameraer placeret på øen. Ramasjang-øen fungerer således som en slags Big Brother-reality-tv hvor samtlige indbyggere indgår i produktionen på den ene eller den anden måde.

Civilsamfundredigér

Ramasjang4

R-Bus, på vej gennem Ramasjang-øens landskab.

Ramasjang5

Ramasjang-øens egen superhelt; "Super Carla".

Infrastrukturredigér

Som danske statsborgere, modtager Ramasjang-folket bloktilskud til en lang række ting, herunder opretholdelse af et relativt almindeligt samfund. F.eks. er der et busselskab, drevet af Palle, Polle og Ruth kaldet "R-Bus", medens øens eneste flyrute drives af "RamaJet" der er et datterselskab til SAS. Der er ingen der ved med sikkerhed hvorfra deres forsyninger kommer, men tilsyneladende drikkes der ikke vand på øen, men derimod kolossale mængder saftevand, kakaomælk og Ramasjang-øens eget mærke af sodavand, "Ramasjang Sodavand".

Lov og Retspraksisredigér

Det kan virke paradoksalt at lave et afsnit med denne titel, når nu øen ikke ejer skyggen af en lovgivning, men der er alligevel antydninger om sociale normer. Privat ejendomsret synes at være en ren myte, ihvertfald når man kigger på den meget udbredte skik med bare at glo ind af folks vinduer, lege med deres vandkander eller ligefrom bryde ind med præ-fabrikerede fupnøgler som "Rosa fra Rouladegade" har for vane. Det er tilsyneladende også god latin, at voksne opholder sig på fremmede børns værelser når forældrene ikke er hjemme.

Der ses enkelte forsøg på selvtægt, bl.a. i form af Ramasjang-øens selvudnævnte detektiv der konstant forsøger at fange "The Ususal Suspects" for alskens ligegyldige smårapserier. Detektiven anslås dog at være tilflytter, da det at stjæle fra hinanden mere er reglen end undtagelsen i det kvarter han bor i. Detektiven må dog være klar over dette, da han ikke har skyggen af hjemmel til at straffe dem for noget som helst.

Antisemitismeredigér

Dette emne er tabu at tale om, men tilsyneladende ikke at udføre: da Ramasjang-øens eget nyhedsprogram "Gepetto News" bragte en konkurrence med en dreng ved navn Valdemar, ønskede drengen - med rette - at få sin præmie udleveret, hvorefter værten Jacob Riising spurgte om drengens navn var jødisk. Dermed antød han, at jøder er grådige. Ingen anfægtede denne udtalelse.

Se ogsåredigér