FANDOM

Røv og nøgler er et udtryk der bliver brugt meget i den almindelige danskers dagligdag. Når man bruger udtrykket kan det betyde to ting:

Den første betydning redigér

Denne meget forstyrrende version af røv og nøgler stammer fra Frankrig, hvor det var en måde at vise medfølelse for fornyligt torturerede mennesker.
Dog var det en uendelig gentagelse, da andre personer fandt røv og nøgler som tortur, hvorefter de fik medfølelse, og sådan gentog det sig selv.
Meget makabert og irritabelt for de stakkels bødler der bare ventede på at komme hjem til lillemor og få varm tomatsuppe.

Den anden betydning redigér

Det er for det meste enlige husmødre, der lige har fundet ud af at deres afdøde mand faktisk var blevet dræbt af hendes egen tolvårige søn, som hun lige havde fundet med en kasse øl og en joint, der bruger det. Dog ville den tolvårige søn også bruge udtrykket efter selv samme situation.
Og så levede de lykkeligt til deres dages ende, som kom temmelig hurtigt for begge parter. Hvorfor? Ja, det skal du sgu ikke spørge mig om, jeg er bare en med-redaktør for en skudt i hovedet hjemmeside.

Det kan også betyde: det hele er bare røv og nøgler når alt ikke går efter ens egent hovede, ellers betyder det bare wombat er skæv hele tiden