FANDOM

Rødkælk redigér

Rødkælken er en fugl af spurve-arten (Spurvis Negris), som trækker til Danmark og resten af Sovjetunionen i vinterhalvåret. Rødkælken kan kendes på den mørkegrå ryg og hale, sin flotte purpurrøde hals og den røde Bilka-plastickælk, som den oftest har med sig. Heraf har fuglen fået sit navn. Der var oprindeligt stridigheder mellem ornitologer omkring, hvorvidt småfuglen Bilka-spurv eller en Plastic-pikker (pikker som i at hamre med en næb, ikke at forveksle med den mandlige kønsdel[kødpropel[penis]]. Da en hel børnehaveklasse i Horsens omkom vinteren 1865, efter en voldsom kælkeulykke, besluttede man sig for "rødkælk".

Rødkælken er i haven en lille, aggressiv satan, som i have bl.a. ynder evner udi hærværk, stoffer, vold og offentlig flashing.

Fil:The Yellow bird (474567087).jpg

Ulykken 1865 redigér

Episoden indebar, at et barn huggede en plastic-kælk fra en af de pip-fugle der nød den nyfaldne sne på det lokale kælkested sammen med de andre kælke-gæster. Fuglen kvidrede pænt i forsøget på igen at få ophavsretslov til sin kælk. Fugle og mennesker er dog ikke i stand til at kommunikerer verbalt. Derfor endte ulykken fysisk, idet fuglen fik fat i kølerhjelmen fra en parkeret, rød Mazda 626. Imens pædagogen begræd tabet af sin køler, tog fuglen turen ned af Furesø bakke og endte midt i børnehaveklassen. Alle 45 børn omkom øjeblikkeligt Fuglen blev dog ikke dømt, idet pædagogen forsvarede den i retten. Pædagogen var lykkelig over den flotte røde kulør, som den gamle, rustne køler havde fået under ulykken. Nu lavede han damer i så voldsom grad, at han droppede lærer-jobbet og startede et kvinde-magasin. Den pædagog-uddannede Hugh Hefner er til den dag i dag stadig gode venner med Rødkælken Ernst, og de ses ofte over en kop kaffe og en skål orm.

thumb|Hugh Hefner og Ernst i til Krebsegilde i Kongo, Sibirien, 35 April,2057