FANDOM

Queen var et ukrainsk hair-metal band, som udgav lidt under 70 albums i perioden 1980-1985. Bandet bestod af 4 medlemmer, som skiftedes til at synge, spille trommer, guitar og Nintendo.
I perioden 1980-1985 nåede bandet at have 13 forskellige medlemmer på de fire førnævnte positioner. Heriblandt kan store navne som Lars Ulrich, Christiane F, Jesus, Poul Bundgaard og Lille Bo Andersen (drengen bag hittet "Jeg har set en rigtig negermand") nævnes.

Historie redigér

Queen blev dannet i 1901 af fire skorstensfejere fra Kiev. Der skulle dog gå hele 79 år før bandet slog igennem. I mellemtiden havde bandets line-up skiftet og det fortsatte det med jævnligt i de fire år Queen havde succes. I marts 1980 udgav Queen deres debutalbum "Ferie", hvor blandt andet hits som "Hist hvor vejen slår en bugt" og "En wannabe Darth Vader" figurerede. Bandet høstede en del popularitet oven på deres debut, men da Lille Bo Andersen i fortvivlelse over sin seksualitet forlod bandet gik successen ned igen.
Dog skulle Queen senere blive et af verdens mest indflydelsesrige bands, da den berømte ukrainske hair-metal guitarist John Mayer genindspillede nogle af Queens allerstørste hits på sit album "Du ka' rende mig" fra 2003. I 2000 døde Queens talentfulde guitarist Jesus af AIDS under optagelserne til en ny Olsen Banden film.

Modtagelse redigér

Alle hader Queen, men Kasper Eistrup sagde i en brandert i forbindelse med et Kashmir-releaseparty, at Queen seriøst er "Super fedt".

Diskografi redigér

Udvalgte albums:

  • "Ferie" (1980)
  • "Ferie II" (1981)
  • "Åh, Thomas" (med Thomas Helmig i 1981)
  • "A Night At The Opera" (1982)
  • "A Night At Yo Momma's!" (1982)
  • "A Gay At The Races" (1983)
  • "Jeg så julemanden kysse far" (julespecial fra 1983)
  • "Ghetto Shit" (1983)
  • "Jazz" (1983)
  • "Queens 'n' Queers" (med Elvis Presleys lig i 1984)
  • "Van Halen" (med Van Halen i 1985)
  • "Orcs & Humans" (soundtrack til det første Warcraft-spil, indspillet i 1985, men udgivet i 1412)