FANDOM

"Um die Kunst in der Lage, existieren zu machen, um jede Art von Aktivität ästhetischen Lage zu existieren zu machen, dann wird eine bestimmte physiologische Voraussetzung unerlässlich sein: Vergiftung"

~ Friedrich Nietzsche om at få sig en omgang promiller[1]

Promiller er et organisk stof, der findes naturligt i alle levende væsners blodbaner i større eller mindre koncentrationer. Rent biologisk fungerer promiller som veldefinerede cytoplasmiske organeller i blodårerne, hvor de deltager i en række cellulære metaboliske funktioner, der får det til at prikke i huden. Cellerne kræver energi til at udføre forskellige ekspansive funktioner, fx at gøre kvinder kinder og ører røde, og her er promillerne vigtige, da disse organeller medfører alle de nødvendige giftstoffer til at fordærve dine hjerne- og nerveceller, hvilket sker ved at oxidere substrater fra den enzymatiske oxidation af alkohol i leveren. Næsten alle eukaryote bakterier nedbrydes af de laxative reaktioner, der boltrer sig i synapserne og i de eksotisk-perifere dele af hjernecellerne.[2]

Promiskuøse[3] promillerredigér

I mange år har promillen levet i skyggen af sin onde fætter, procenten, der altid har været lidt stor på den. Men en stadigt voksende flok af små familiemedlemmer er i mellemtiden dukket op på scenen: nano, peta og pico er algebraens svar på Rip, Rap og Rup, og deres brutale elegance får fætter procent til at virke både overvurderet, grov og nærmest klam i sammenligning.[4]

Pronilloterredigér

  1. For at gøre kunst i stand til at eksistere, for at gøre enhver slags æstetisk aktivitet i stand til at eksistere, vil en vis fysiologisk forudsætning være nødvendig: Promiller!
  2. Hvis du blev en promille klogere af at læse dette, så var du godt dum i forvejen!
  3. Vi undskylder for den noget "populære" overskrift på dette afsnit, men banken, Hells Angels annoncørerneSpademanns Leksikon har pålagt, presset, truet, tævet bedt os om at anvende bestemte ord, såsom "nymfoman", "nøgen", "pleonasme", "knortekæp", "pighvar" og "sms-lån" i vores overskrifter, da dette vil tiltrække et mere købedygtigt segment af rige akademikere, som elsker at "slumme den" botanisere rundt i den intellektuelle underskov.
  4. Det er meget ildeset at bede om "procenter". Hvis du gør det, tror folk enten du er socialdemokrat, jyde eller offentligt ansat