FANDOM

Pouldreng

Helten i denne artikel, er den lille sort/hvid-malede rødhårede dreng i øverste højre hjørne. Så ved du dét.

Poul Fin Poulsen var ham den lille ansigtsprikkede, rødhårede knægt som den store, fæle film-industri misbrugte til reklamefilm allerede da han var 4 år gammel[1], og som skik er for manipulerende helikopter-forældre, spurgte ingen hvad drengen faktisk kunne tænke sig.

Professionelt virkeredigér

Pouls første spillefilm var i 1956, hvor han medvirkede i filmen "Hvad vil De ha'?", og havde nogen gidet spørge Poul, havde han nok svaret "en barndom". To år senere, fortsatte hans forældre komplottet imod knægtens psyke, og puttede ham ind i filmen "Krudt og Klunker", hvor en del af handlingen kredser om slavehandel, prostitution, mordforsøg, psykisk terror, fritgående reptiler, druk, værtshusmiljøer, en far der sidder inde og børn der får tæsk[2]. Der skulle gå 3-4 år efter "Krudt og Klunker" førend Pouls forældre fik ham medicineret tilstrækkeligt til at få ham ind i flere spillefilm, herunder én af "Far til Fire"-filmene. Kort efter denne, stak Poul af hjemmefra og blev musiker. Den brutale opvækst gjorde imidlertid, at han endte som musiker i den 3. mest belastende genre i verden, Jazz[3].

Poul døde som 58-årig, angiveligt pga. lyden af Jazz.

Noterredigér

  1. Angiveligt til reklame for brylcréme og gazebind.
  2. Pouls forældre gav tilladelse til, at Poul kunne gøre alt uden stuntman.
  3. Listen er hhv. Techno, HipHop og Jazz.