FANDOM

Poul Brink var så uheldig at blive født på den første onsdag i september 1953, og så blev han oven i købet født i Vejen, en lille flække et eller andet sted i Jylland.[1] Som så mange andre søgte han til Aarhus, den skinnende metropol i Kronjyllands hjerte, hvor han fik sig en uddannelse som journalist.
Ved et tilfælde løb Poul ind i en grønlænderstiv plebejer, som havde været vicevært Thulebasen. I sin brandert fortalte manden Poul, at han var blevet forgiftet af "gul sne",[2] efter at han og andre var blevet sat til at rydde op efter et væltet lokum på basen. I blandingen af ekskrementer, sne og urin fandt viceværten et brev fra den daværende danske statsminister HC Hansen til den amerikanske FBI-chef J. Edgar Hoover, hvor Hansen takkede for det seneste drag-party i Hoovers hjem og samtidig gav USA lov til at anbringe alle deres atomvåben på indlandsisen i Grønland, så de ikke var til fare for amerikanerne.
Poul Brink offentliggjorde straks nyheden, og selv om han blev uvenner med myndighederne, så gav hans venner ham en Cavlingspris for hans ulejlighed.
FBI og de andre bar dog stadig nag til Poul, og den næstsidste onsdag i oktober 2002 likviderede man Poul under en løbetur i Tordenskjoldsgade i København.

Fusionerede fodnoterredigér

  1. Tror vi da nok
  2. Også kendt som yellowcake