Spademanns Leksikon
Spademanns Leksikon
ThumbsUp.gif

Her spilles double.

Her skulle der have været en artikel om polo, men der er ikke nogen som ved noget om sporten i Danmark. Der findes ingen polobaner. Derfor er artiklen om alt der lyder navnet polo.

Polo[]

Da man hos VW havde utrolig succes med at kalde en bil for Golf satte de kære konstruktører sig ned og vred hjernen til deres næste model. De vidste at det skulle være en overklassesport der gav navn til en bil beregnet for masserne. Forslag: Kroket, Petanque, Galop, Cricket, Prototypen til VW Cricket stod færdig til bilmessen i Frankfurt-am-Main i 1978 indtil at man fandt ud af det betød Græshoppe. Man tog en hurtig beslutning og resten er historie.

Polo[]

Polo er en blanding af ridning og krocket

En rund mint-pastil som man bruger når man har glemt og børste tænder. Engang gik der en vandrehistorie blandt kvinderne på toilettet, at hvis man kunne tisse gennem en polo og tage den i munden bagefter ja, så stod drømmefyren og ventede udenfor toilettet. Selvom drømmefyren stod og ventede ville han selvfølgelig ikke kysse en pige der lugtede af tis ud af munden.

Polo[]

En skjorte der som regel har en krokodille der griner på. Den er meget brugt på golfbanen.

Polo[]

En after-shave fra Ralph Lauren

Polo[]

En opdagelsesrejsende der hed Marco til fornavn. Som også er et tøjmærke, der ikke fremstiller poloer.

Polo[]

Noget våde mænd eller kvinder med farvede badehætter spiller.

Polo[]

Hun hedder Teri til fornavn. Hendes kavalérgang er måske lettere overvurderet...

Hvis der er nogen som kunne tænke at skrive hvorfor en snæver sport har haft så stor succes alle andre steder så....