FANDOM

Pokémon Crystal er verdens første computerspil til Game Boy Color, der blev lavet udelukkende i krystalglas.

Baggrundenredigér

Spillet blev udviklet af Holmegaard Glas i nært samarbejde med finske Iittala, da de to glasproducenter havde erfaret en nedgang i salg af souvenir-snapseglas (selv dem med guldkant) til børn, da børnene hellere ville sidde og spille Game Boy end at købe nips i souvenirbutikkerne. Man valgte derfor at gå helt andre veje og lave et spil i den populære Pokémon-serie, 100% udført i krystalglas.

Plottetredigér

Spillet gik ud på at man som krystalpokémon skulle redde faldende krystalglas og vaser fra Iittala og Holmegård glas. - Her var især Iittala's baner svære, da de hele foregik på is, og var man rigtig uheldig kom der også en hemule, der i tre-fire døgn ville give en læst og påtalt over hvad man bestemt ikke skulle gøre med krystalglas, inden man atter kunne genoptage spillet.

Ved Holmegaards produkter skulle man være specielt påpasselig med glasserien Malene, der, hvis man var bare det mindste uforsigtig, kunne finde på at brænde dele af ens lejlighed ned og vande ens X-Box.

Porblemerne med spilletredigér

Spillet nåede dog aldrig at blive det store hit, da dets skrøbelighed gjorde at de fleste, uanset hvor forsigtige de var, nåede at få ødelagt disken allerede inden de havde fået sat den ind i Game Boy'en.