FANDOM

Tectonic

Herover ses nogle eksempler på pladetektonik, udlånt af grammofonselskabet Philips

En plade er en skive af noget og karakteriseres ved, at den er meget mere udbredt i længde- og bredderetningen end den er i højden. Plader bruges især i musikindustrien og i pladetektonik, dog ikke spånplader da de ofte går i opløsning ved kontakt med vand. Eksperter har i nyere tid forsøgt sig med krydsfinér, men der er stadig lang vej til målet.

Generelle misforståelser omkring pladerredigér

Plade KimLarsen

Èn af K. Larsen's mange tektoniske plader. Denne stammer fra 80'erne, men støder stadigvæk sammen med Rusland og skaber gnidninger.

Nogle gange kan plader godt være ret misvisende, Kim Larsen har f.eks. på sine gamle dage fået så stor en røv, at han har sin helt egen tektoniske plade at sidde på. Faktisk er han blevet så rig fra billetsalget til sine egne koncerter, at han har adskillige plader at vælge i mellem. Èn af dem kan f.eks. ses på billedet til venstre.

Bemærk i øvrigt at Kim på daværende tidspunkt[1] mente at den bedste måde at tage sig ud som "voksen", var ved at ligne en bokserhund så meget som overhovedet muligt i ansigtet. Hvordan hans krop ellers så ud i samme årrække melder historien ikke noget om, dog har der nok alligevel været plads til en guitar ét eller andet sted.

Et andet band ved navn Technotronic [på dansk Teknotronik] indspillede engang et album der handlede om at pumpe syltetøj op, hvilket også viste sig at være ret misvisende - især når man efterfølgende studérer den tilhørende musikvideo. I dag må vi konkludere at de forvirrede fitness-typer fra Belgien og omegn altså ikke[2] havde meget med tektoniske plader at gøre i sidste ende.

Ting med pladeredigér

Referenceredigér

  1. dvs. i midt 80'erne
  2. I hvert fald fra et geologisk synspunkt