FANDOM

Pjokker

Franske filosoffer er som regel nogle pjok, rent fysisk, og alt hvad de kan få på den dumme er en intellektuel gammeljomfru med små patter og en bred røv, som alligevel hele tiden er sur og feministisk. Så kan man jo lige så godt lægge sig ned og opfinde eksistentialismen, eller andre ting, der synes at give mening i dette uforståelige univers. Herover en fodboldspiller, som blev fældet af off side-reglen

Et pjok er det samme som et skvat, en slapsvans, karklud, kylling, nathue, krykhusar, pjalt, lusepuster, vindbøjtel, løjser, skravl, skrog, og skrælling; altså en ynkelig, men dog ikke medynkvækkende personage.
Et gennemgående kendetegn ved pjok er, at man uvilkårligt får lyst til at sparke dem, fordi de er sådan nogle klamme, små vanskabninger.
Pjok er kønsspecifikke på dén måde, at 98 procent af alle pjok rent genetisk er mænd. Kvinder med pjok-gener er oftest mest tilbøjelige til at udvikle (eller indvikle) sig selv til gammeljomfruer, hvilket til en vis grad kan skjule deres pjokhed under et lag af lutter kedsomhed.

Pjokkets psykologiredigér

For de fleste pjok er deres tilstand desværre en kronisk lidelse, som kun kan afhjælpes ved medlidenhedsdrab eller evt. selvmord. Og for de fleste pjok optræder den første selverkendelse omkring pubertetens indtræden, hvor det går op for dem, at de generelt bliver betragtet som noget underlegent kryb af deres lege- og klassekammerater. Dette chok får hovedparten af pjokkene til at sygne hen i glemsel, druk og stoffer, så snart de overhovedet får adgang til disse dulmende substanser. Men en lille, hård kerne på cirka to procent af alle pjok besidder en kombination af vilje og rester af intelligens, der får dem til at fornægte deres forudbestemte skæbne og gøre et forsøg på at kæmpe sig opad i samfundet. Ofte ser man pjokket begynde at dyrke body-building, bestyrelsesarbejde, fagforeningsarbejde, frivilligt arbejde og what have we not?, og alt dette stimulerer pjokkets ego, så vedkommende angribes af Dunning-Kruger-effekten, går på aftenskole og pludselig en dag er vært for 22-nyhederne på en lokal tv-station. Via arbejdet i haveforeningsens bestyrelse kommer andre pjok videre ind i politik, hvor de satser på Janteloven, samt på at være "mindst ringe" og i øvrigt at gemme sig bedst muligt, som det jo ligger i pjokkets indarvede naturlige reflekser at gøre.

Kendte pjokredigér