FANDOM

Ptarm

Pjækketarmen sidder inde midt i dette morads, klistret til blindtarmen.

Ptarm2

To typiske pjækketarme: den øverste er fra en teenager[1], og den nederste er fra en 42-årig, alkoholisk nasserøv[2].

En Pjækketarm er et flæskestegsfarvet pseudo-organ på størrelse med et gennemsnitligt viskelæder. Pjækketarmen udvikles i 12-års alderen, som det eneste biologiske særtræk ved Tweens, og menes at forsvinde nogenlunde samtidig med fremkomsten af det psykologiske træk "Ansvarlighed". Det er således ikke alle mennesker der faktisk mister sin pjækketarm med alderen.

Biologisk Funktionredigér

Pjækketarmen er en evolutionær foranstaltning der sikrer at folk begrænser mængden af hårdt arbejde i de helt unge år, for dermed at oplagre energiressourcer til perioder hvor det er ekstra krævende. Traditionelt har dette været opfattet som de år hvor man sætter børn i verden.

Moderne Kontekst

Kulturelt har mange stater været modstandere af pjækketarmens effekter[3], men en endnu ikke anerkendt rapport fastslår, at den direkte konsekvens ved at give efter for pjækketarmen én dag om ugen er følgende:

Det politiske parti "Alternativet" har beregnet, at en politik der konsekvent ser gennem fingrene med den frygtelige lidelse "Smerter i Pjækketarmen", ville spare de offentlige udgifter for op imod 40 milliarder Lire Kroner årligt, alene i sundhedsudgifterne.

Se ogsåredigér

Noterredigér

  1. Kan genkendes på den spændstige overflade.
  2. Kan genkendes på den rynkede overflade.
  3. I særdeleshed Preussen.
  4. Navnlig dem der traditionelt falder om mandagen.