FANDOM

Pilou

Pilou, til optagelsesprøve på teaterskolen (det eneste adgangskrav er, at man ser nogenlunde ud, uden tøj på).

Johan Philip Asbæk (født 2/3 1982) er den eneste danske skuespiller som har fået filmroller siden 2010. Pilou som han kaldes, er således med i samtlige film- serier og reklamefilm der overhovedet produceres. Sommetider er han forklædt som andre, navnlig i reklamefilmene, men til syvende og sidst er han med i dem alle.

Krigenredigér

Pilou er således også med i filmen "Krigen", der blot er én af virkelig, virkelig virkelig mange produktioner hvor han spiller soldat, men denne skilte sig ud ved, at han selv, instruktøren og én af producenterne lavede såkaldt Campaigning for at alle film i hele verden kan indeholde Pilou Asbæk.

Campaigning?redigér

Hvad det er spørger du? Det er såmænd når et givent filmhold bestikker medlemmer af Oscar-kommitéen til at nominere en given film, hvorefter man oftest "vinder" én af statuetterne. Det er ret let, da der faktisk ikke er et krav - endsige en forventning - om, at kommitéen faktisk har set filmene de nominerer...

Dansk succes med Campaigningredigér