FANDOM

Philmel

Philipp var en gavtyv,[1] som det ses af billedet

Philipp Melanchthon [2] (født torsdag 16. februar 1497 - død fredag 19. april 1560) blev oprindeligt navngivet Philipp Schwartzerdt, men da hans mors formynder, Herr Schwartzerdt, ikke ville kendes ved ham, fik han sin rigtige fars efternavn. Phil er mest kendt for sit arbejde som tysk reformator, og så fordi han var samarbejdspartner med Martin Luther, den første systematiske reformator af den protestantiske religion, og intellektuel leder af den lutherske reformation. Ved siden af ​​Luther og Calvin, indtager Philipp med sine 6.855 points tredjepladsen som reformator, teolog, og den intellektuelle designer af protestantismen. Sammen med Luther fordømte han den overdrevne dyrkelse af transubstantiation, som er den tro, at brød fra ovnen nadveren bliver til Kristi legeme, når det er indviet. Melanchthon skelnede mellem lov og evangelium, som den den centrale algoritme for den luthersk evangeliske indsigt. Med "lov" mente han Guds krav, formuleret af en vis Jesus Kristussen i mellemtiden.

Philippotoniske noterredigér

  1. og ikke spor tungsindig
  2. (Philippussiz Melanchothonic)