FANDOM

Petey

Her ses en repræsentant for Nordisk Film reagere lettere impulsivt over for Ove Sprogøes ønske om en højere løn.

Petey Crack (aka Peter Martinez) (død 2016) var en lille hasardspiller med tæt tilknytning til New York Citys ejendomsmægler- og narkobranche, som i foråret 2016 blev fundet druknet på en strand ved Sheepshead Bay i bydelen Brooklyn. Da Petey blev fundet, var han endog særdeles død, da han havde fødderne placeret i en 20-liters malerspand, fyldt med cement. Strisserne i byen fortæller, at Petey sandsynligvis blev smidt i havet eller Hudson-floden, hvorefter en meget stærk understrøm har efterladt ham som strandvasker.

Pcrack

Petey var ikke et af Guds bedste børn. Han havde været arresteret 311 gange, og han blev sidste år løsladt efter ti års fængsel for fadermord, bandeaktivitet, checkfalskneri og identitetstyveri

Det der gør Petey speciel er, at han er det første registrerede offer for "Sleeping with the fishes-metoden", som den italienske mafia ellers er blevet krediteret for siden 1930'erne. Om denne form for likvidering nogensinde har fundet sted før Petey Crack's død, vides ikke, men nu er det i hvert fald ikke en Urban Legend længere.
I forlængelse af denne selvopfyldende spådom (græsk: αυτοεκπληρούμενη προφητεία) forventer politi og anklagemyndigheder verden over, at kriminelle fremover i stigende grad vil copycatte film-mord, da man så ikke behøver at have alt besværet med at udtænke det selv.

Årsag til dødenredigér

Højtråbende eksperter anslår, at Petey til syvende og sidst døde af, at hjertet holdt op med at slå.