FANDOM

Asschenfeldt

Hvilken kvinde kan modstå denne charmetrold?

"Hvad siger du? Er det nu ham igen? Hvad vil han, og hvor meget skal vi give ham?"

~ Dronning Margrethe om et forestående besøg af Peter Asschenfeldt

"Puuh, kan vi ikke få luftet lidt ud?"

~ Dronning Margrethe om duften bagefter et besøg af Peter Asschenfeldt

"Han er min sugar-daddy!"

~ Maria Hirse om sin vigtigste indtægtskilde/Peter Asschenfeldt

"Man kan ikke købe kærlighed for penge, men man kan købe noget, der ligner så godt at man ikke kan se forskel"

~ Bille August om sin ven Peter

Peter Asschenfeldt (født ved en fastelavnsfest, 1956). Kendt dansk liderbuk erhvervsmand, gøgler og forlagsstifter. Hører til blandt de mest fremtrædende figurer i dansk erhvervsliv, og er bl.a. kendt for sine sære udskejelser til Grøn Koncert og for at have skrevet bøgerne ’Så så man lige mig’, ’Godt med smør på!’ og ’100 måder at tjene penge på andres ulykker’, og senest selvbiografien ’Mine damer og herrer’, som især sætter fokus på Peters mange partnerskaber igennem de seneste 15 år.[1]

Peter Asschenfeldt er, efter sit nystiftede venskab med kongehuset, flyttet ind på Eremitageslottet i Jægersborg Dyrehave, hvor han går i brunst hvert efterår, samtidigt med det øvrige vildt på egnen.

Peters opståen redigér

40pxKlumme
Vidste du at Peter...

Bullet ...har købt sig til dårlig

fisse i Spademanns fordi det sælger flere paperbacks. Nu er der jo ingen som (ud over Omboo) ejer Spademanns, så derfor har han i stedet doneret et styks "Asschenfeldts guide til fuldbyrdet voldtægt" til alle, som kan bevise, at de har skrevet noget grimt om ham.
Bullet ...hver dag ser TV 2-Charlie for at se Keld Heick".
Bullet ...har en rollator stående i sin entré
Bullet ...går til spinning
Bullet ...spiser Wasa-knækbrød
Bullet ...tager hele to vitaminpiller hver dag.
Bullet ...fodrer sin guldfisk med brødkrummer

En anden gang gider du ikke lige at lade klummerne være i fred. Der er alligevel ikke noget at komme efter

Peter er opstået som resultat af en saftig firmaskovtur i Fælledparken og et kondom, der var for gammelt … Heldigvis var faderen direktør, og derfor bragte ingen nogensinde det lille uheld op i det åbne forum. Peter vidste lige fra han var spæd, at han var skabt til at blive til noget stort - både i bogstavelig og overført betydning. Han optrådte i en del år som gøgler og sanger på diverse beværtninger, primært efter lukketid, men måtte sande, at hans egentlige kald var inden for noget, hvor det gjaldt om at rage til sig.

Siden da … redigér

... har Peter Asschenfeldt opbygget et større imperium, bestående af skuffeselskaber, beskidte værtshuse og bordeller, som han driver med stor succes. I forretningskredse er Peter berømt og berygtet for at tage hårde forhandlingsmetoder i brug, og desuden for at være grisk og ømtålelig. Hans evne til at trække pengesummer til sig, mens man kigger væk, har efterhånden nået uanede højder. Asschenfeldts formue bliver i dag, nationalt set, kun overgået af skærm- og dynetrolden Lars Larsen og kultlederen Mærsk Mc-Kinney Møller.[2]

Peter og hans kvinder redigér

Peter Asschenfeldt er ikke alene kendt for sin lille pik voluminøse tegnedreng, han er også kendt for at have en vis kvindetække (men der er vistnok en sammenhæng). Her kan det nævnes, at Peter på trods af sit besynderlige udseende og kødfulde krop, har nedlagt flere kendte babes gennem tiden, såsom anorektikeren Maria Hirse, Kate Hall og Hende den lækre fra parallelklassen. I denne forbindelse er det værd at nævne, at alderen på Peters scoringer er omvendt proportionelt med hans egen alder.[3]

Hvis du, efter at have læst denne artikel, synes at Peter Asschenfeldt lyder som en rig gammel gris, så har du muligvis ret, men det skyldes nok først og fremmest jalousi, så tør øjnene og smøg ærmerne op!

Fede fodnoter redigér

  1. Gennemsnitsalderen på hans kvindelige partnere
  2. Som forrige onsdag fyldte 200 år
  3. Se også 24-års reglen