FANDOM

Pernille Teesmann Aalund (født 1. april[1] 1942 i Brønshøj[2]) er en dansk børne-tv vært, medieluder, rappenskralde og opportunist.

Hun begyndte sin karriere[3] som BubberBørnekanalen på den københavnske lokal-tv-station Kanal Torsk, og ved hjælp af sin promiskuitet[4] blev hun senere vært på Vis mig dit køleskab, derefter på TV3's talkshows Mænd ingen sædafgang og Pærenilles Unitværs. Hun er en billig foredragsholder, og hun kan sludre i timevis om blandt andet karrierebolleri, kønsrollebestemt avancement, hvordan man spartler sin alder væk og hvordan man foregiver at være en succes. Pernille Aalund var anstifter af kvindeportalen Oestrogenfascister.dk, der senere er blevet overmandet af Aller-koncernen.[5]

Aalund har udgivet flere bøger, bl.a. slankebogen Dø af sult på tre uger og Hvad du ønsker skal du få – en skilsmisseguide for kvinder. I 2009 medvirkede hun i samtalebogen 'Verdens bedste mor' sammen med Anne-Mette Rasmussen[6] og Anne Dorthe Tanderup.[7] Bogen er i virkeligheden skrevet af Line Baun Danielsen og udkom på forlaget Turbodeller. Pernille Popmund er mor til syv børn med (cirka-tal) ni forskellige fædre.

Pernilnoterredigér

  1. Hun var tænkt som et sjovt indslag
  2. Ligger i Udkantsdanmark
  3. Det, som vi andre kalder arbejde
  4. Et hul er et hul (citat: Far)
  5. Så Pernille måtte slikke bagdelBettina Aller
  6. Anders Fogh Rasmussens trinde hustru
  7. Hende håndboldpigen, som huggede Bjarne Riis i Atlanta