FANDOM

"Perm er en by i Rusland!"

~ Ordsprog om Perm

"Aaaaaadddddd!"

~ Hende den lækre fra parallelklassen om Perm

Sperm Perm (russisk: сперма) er en by i Rusland ved foden af bjergkæden Oralbjergene,[1] grundlagt af en liderlig zar i år 1025, som følge af romerrigets fald.

Om byen redigér

Ifølge folketællingen i 2002 har Perm 10.382.754½ indbyggere. Dette tal inkluderer dog kun de personer, der officielt bor i byen, og det vurderes, at der derudover er adskillige millioner immigranter, fremmedarbejdere, polakker og bjørne,[2] der illegalt opholder sig i byen. I århundreder har Perm været en by i Rusland og/eller Sovjetunionen. Sovjetunionens såkaldte kollaps og den efterfølgende økonomiske nedtur for mange byer og områder i den øvrige verden har ført til, at forskellene mellem Perm og de øvrige russiske byer er blevet halveret.

Demografienredigér

De 10 største befolkningsgrupper ifølge folketællingen i 2002:

Kultur redigér

Photo-perm

En ganske typisk grå og trist bygning i Perms nedslidte gader

Ud over de flotte grå murstensfacader, som kan ses over hele byen, kan Perm bl.a. byde på Ruslands National Museum, Den Hellige Gral og et utal af vodkadestillerier.

Historie redigér

Den første reference til Perm kan dateres til 1025, hvor Paven opfordrede Kong Arthur til at komme til ham,[3] og sidde på skødet af ham og spise slik.[4]

Permafrostede notpoter redigér

  1. Nogle vil fejlagtigt påstå, at denne bjergkæde hedder Uralbjergene, men det er forkert.
  2. nogle af dem isbjørne
  3. og ni måneder senere fødte Arthur et lille barn. Arthur ville egentlig helst have kaldt ham Carsten, men drengen læspede og Paven beordrede derfor at han skulle hede Yuri Dolgoruki, og at der skulle bygges en træmur omkring ham. I perioden omkring år 1000 brændte en bestand af bjørne træmuren ned, dræbte Kong Arthur og bortførte derefter Yuri til Rusland, hvor de var i gang med at bygge en by. Byens gode placering midt i Volgafloden hjalp til at Yuri fik lov at læse navnet op til indvielsen af byen. Perm er bjørnsk og betyder noget i retning af Whaaarrrrrggg!!!. Men Yuri læspede da han læste navnet op, bjørnene dræbte ham derefter for blufærdighedskrænkelse, og det var en trist historie ...
  4. her burde Kong Arthur nok have fattet mistanke

Udklip-kegle-muhahaha