FANDOM

"Ja, det var sgu ikke så heldigt, hva' Carsten? Det er fandeme godt vi har ONSIDE hva', hahahahhaha....."

~ Per Frimann om sit uheldige stunt i AB
Per Frimann sangen

Per Frimann har altid været lidt af et hit i visse kredse

Per Frimann er en dansk fodboldkommentator, der på sjællandsk traditionelvis overhovedet ikke lægger skjul på, hvilket hold han holder med - øbenhavnerne. Bare holdet er fra djævleøen, er der ikke tvivl om, hvem Per råber højst for.

Per er klart mest kendt for sit berygtede/onsindede job hos Onside, hvor han næsten hver lørdag, søndag og ramadan står i ledtog sammen med den usandsynligt irriterende og fede medvært i form af Carsten Werge. Deres job består mest i, at stå og grine af jyderne, og give deres sjællandske med kommentatorere ret.

Hr. Frimann er derudover også kendt for sit eftertragtet svindel og humbug nummer, som han lavede som sportsdirektør i den mere eller mindre uinteressante klub Gladsaxe Akademiske Boldklub. Han tog nemlig hele løn- og transferbudgettet (omtrent 245 kr.), og brugte det på bogen Sex efter 40, der i øvrigt udelukkende indeholder blanke sider.

Per Frimann blev i 2001 udødeliggjort i teenagepigebandet Regina's klassiker: "Har i aldrig set Per Frimann danse?".