FANDOM

Pandora

Da Pandora åbnede skrinet, fløj alle logoerne ud og forpestede verden

Pandora var en græsk android af hunkøn, som i forhistorisk tid blev skabt af forskerparret Hephaestus og Athenabestilling af den daværende græske overgud, Zeus.
Planen var, at Pandora skulle indsættes som hemmelig agent, for at få pløkket ram på forræderen Prometheus, som havde stjålet noget avanceret teknologi fra Zeus og givet det til nogle oprørske pyromaner mennesker.
Imens Hef og Tina havde travlt med at sætte Pandora sammen hos Oraklet i Delfi,[1] satte Zeus propagandamaskinen pressen i gang med at skrive fake news og spin om, hvor dygtig, lækker og sexet Pandora var,[2] og hun blev interviewet in absentia til samtlige dameblade, ligesom hun blev Månedens side 9-pige i Ekstra Bladet hele dén sommer.
I mellemtiden havde Zeus og de andre guder fået lavet et smykkeskrin, som Pandora kunne få med i afskedsgave, når hun skulle skippes af og være husslave hos Epimetheus. Hvad hun ikke vidste var, at der i skrinet også var anbragt atombomber, bakterier, coke, depressioner, elektricitet, faldskærme, giftermål, had, intellektuelle, jalousi, knofedt, længsel, masseødelæggelsesvåben, nepotisme, opera, palindromer, quarker, rusmidler, spedalskhed, traumer, ufred, virus, waterboarding, X-Factor, ypperstepræster, zenbuddhisme, æbleflæsk, ønsketænkning og åreknuder blandt de fine guld- og sølvsmykker. På den måde ville menneskene erfare, at man skulle lære at betragte gratis gaver med en vis skepsis.

"Kona, nafn þitt er forvitni"

~ Viking om kvinderne Island [3]

Nu gik det jo hverken værre eller bedre end at Pandora åbnede skrinet,[4] og alle de onde ting slap ud og har plaget menneskeheden siden da.[5]

Pandoranske avatarerredigér

  1. En proces, der involverede brug af genmanipulation og masser af stamceller
  2. Officielt var Pandora en gave til Prometheus' bror, Epimetheus, som skulle bruge hende som sit personlige sexlegetøj
  3. ... og alle andre steder i det hele taget
  4. selv om hun egentlig ikke måtte
  5. Ikke mindst de mange kopismykker og de mange firmaer, som kalder sig Pandora, bare fordi det er et sejt navn