FANDOM

Pkk

Her ses en ikke-tyrkisk lokalafdeling af PKK, marchere uanfægtet rundt i gaderne, i et skandinavisk provinshul.

"Der... Øh?... Der må være sket en fejl."

~ PET om billedet til højre.

PKK er et i Tyrkiet baseret, kurdisk arbejderparti der i skrivende stund har stået på USA's og EU's terrorlister i flere årtier, men som alligevel får lov til at marchere omkring i de mindre byer i EU, og sprede deres hadske budskaber om død, lemlæstelse og frigivelse af fængslede medlemmer der lever og ånder for død og lemlæstelse.

PKK er officielt en blanding mellem en fagforening og et semi-kommunistisk parti, der via bilbomber, bortførelser og tilfældige likvideringer, forsøger at "befri Kurdistan" fra tyrkisk overherredømme.

Kontroverserredigér

  • "Kurdistan" har til dato ikke været selvstændigt i så meget som ét minut af verdenshistorien.
  • "Kurdistan" breder sig p.t. over 3-4 forskellige lande.
  • "Kurdistan" består af et kludetæppe af forskellige folk, der bare kalder sig "Kurdere", fordi de ikke vil være tyrkere, irakere osv.

Vestens dillemmaredigér

Den vestlige verden, herunder Tyrkiet, er i den ærgelige situation, at man allerhelst vil anholde medlemmerne af PKK, og straffe dem med en forlænget sommerferie i et fængsel, men samtidig pløkker nogle af medlemmerne løs på en anden gruppe som Vesten kan lide endnu mindre: De utilpassede unge der fiser på terrorferie i Mellemøsten. Foreløbig, pr. 2016, lader den officielle strategi til at være, at man sender våben til de kurdere der pr. sms siger at de ikke er medlemmer af PKK, også beder til Det Flyvende Spaghettimonster om at de i fremtiden ikke bider os i røven ved at angribe Tyrkiet der både er NATO-land og (sandsynligvis permanent) kandidatland til EU.

Se ogsåredigér