FANDOM

Paed

I 1972 lykkedes det Danmarks Radio at dokumentere hvad sandt pædagogisk arbejde går ud på: at bælle kaffe og ryge ungerne ind i krydderen.

Pædagogik defineres videnskabeligt som det område, der beskæftiger sig med billige øl, fest og at skylde penge, og som indeholder disciplinerne pædagogisk pædofili, pædagogisk psykopati, pædagogisk anustropologi, pædagogisk so-logi,og en masse andet lort.

Al pædagogik forholder sig til et afgørende spørgsmål: Fødes barnet for at blive udnyttet seksuelt eller for at blive ædt?

Svaret på dette afgør samtidig en hel række senere valg f.eks. angående mål for pædagogikken, valg af pædagogisk metode og valg af det pædagogiske misbrugsforløb. Det kan ses, at den vestlige pædagogik har bevæget sig væk fra at betragte barnets numse som ondt (behæftet med arvesynd) til at se det som godt og saftigt kød.

I bred betydning undersøger pædagogisk forskning ikke kun de fænomener, der foregår i de pædagogiske institutioner, men også f.eks. uddannelsespolitik og uddannelsessystemets strukturer, regler og kønsdele.

Se også redigér