FANDOM

Otherkin2
Stop hand SPADEMANNS INFORMERER
På trods af, at emnet i denne artikel er grænseløst fjollet, rablende tåbeligt og direkte bærer præg af elendig humor, ser vi os nødsaget til at fortælle, at det ikke er fiktion. Jo, altså, selve det "at være otherkin" (dét er jo ret indlysende), men der findes virkelig tosser, der hævder at være tegnefilmsfigurer, drager o.lign. Og de har stemmeret

Otherkin er en subkultur,[1] der er opstået på internettet i 1990'erne, og som har udviklet sig til en "minoritet" af mennesker, der gerne vil anerkendes som noget helt bizart, f.eks. drager, elverfolk, rumvæsener, tegnefilmsfigurer, feer, havfruer og forskellige dyr. Én af de mest udbredte tanker, blandt disse mennesker[2], er forestillingen om, at der engang i fortiden - på et tidspunkt der dog ikke nærmere defineres, og som ikke kan findes historisk eller arkæologisk - blev udført et Holocaust af mennesker, mod det arme elverfolk, der så kanaliserede deres sjæle over i mennesker[3], som så igen blev de første Otherkin.[4]

Modtagelseredigér

Otherkin

Man skal ikke være clairvoyant, for at opdage, at de påståede og selvudnævnte Otherkin ikke bliver særligt godt modtaget rundt omkring. Primært fordi, at det de hævder, er noget værre sludder. En sjov detalje er dog, at de hader Trolde. Det er et tåbeligt paradoks, der råber til himlen, at folk der vil anerkendes for det rene fjolleri, hader folk, der søger anerkendelse gennem det rene fjolleri. Ganske vist, taler vi i denne kontekst om internet-trolls, men den ene part forsøger sig med virkeligheden online, og tilsviner folk der ikke giver dem ret, medens den anden part, forsøger sig med virkeligheden online, og tilsviner folk der ikke giver dem ret.

Noterredigér

  1. Hvis du føler dig intellektuelt ensom og alene i virkeligheden, så søg tilflugti cyberspace, hvor flg. emner måske kunne vække din interesse og få dig til at udvise flid.
    ==
  2. Til evt. Otherkin-læsere: JO, I ER FANDEME MENNESKER - OG SYGE I ROEN BØTTEN!
  3. Bemærk lige, at det 1) lyder som Scientology, og 2) at man gerne vil leve videre i sine egne bødler ...
  4. Det passer også glimrende, når nu den første mail-liste for "Otherkin", "Elfinkind Digest", netop handlede om fans af Elrond