FANDOM

Ortorexi

Ortorektikere ligner almindelige mennesker. Det er de selvfølgelig ikke - de er nødt til at leve af ruccolasalat og brændenælder og friskpresset juice

"Kan jeg byde på noget hvedegræs, inkabær eller hampefrø?"
~ Vegetar

"Ellers tak jeg spiser ikke kompost!"

~ Amin Jensen

"Kan du så spise et dyr du elsker som hunde/katte/undulater? "

~ Vegetar

"Aldrig uden en rødvinssauce og nye kartofler!"

~ Amin Jensen

Ortorexi er en sygdom, hvor man blevet besat af sundhed i sådan grad, at man dagligt piner sig selv med motion og haveaffald.

Det kan være svært for en almindelig dansker at forstå. Men der er nogle mennesker som kun lever af planter. Planterne kommer hovedsagligt fra deres egen have, da planter fra offentlige veje ofte kan have en bitter bismag, især i områder med mange hunde.
Til sidst kan de ikke få planter nok, og kan finde på at bryde ind i andres haver for at få fat på deres mælkebøtter og brændenælder.I de værste tilfælde bliver de indlagt på et behandlingshjem, hvor alle potteplanterne kun er af plastik og det er forbudt at komme med blomster. Det er i det hele taget en sørgelig historie.

Hvis du er bange for at det skulle ske for dig, at du en dag skulle havne i et plantemisbrug. Så skal du bare holde følgende symptomer:

Ubehagelige symptomer på, at du kunne være på vej ud i et plantemisbrug: redigér

  • Du overvejer salat til din bøf.
  • Du er kommet i tvivl om dit bildæk/lastbildæk/traktordæk nu også er erotisk buttet.
  • Du siger nej tak til en tredje omgang ved buffeten.
  • Du lader dig overtale til, at sætte dig op på helvedesmaskinen de kalder for ”motionscykel”.
  • Du overvejer et kort øjeblik at købe en Carlsbergs light øl.
  • Selvom din lokale tankstation ligger et stykke ned af din vej dropper du at tage bilen derned.
  • Du køber gulerødder til din McDonalds-mad.
  • Du tilbyder flere og flere mennesker om du skal passe deres potteplanter mens de er ude og rejse.
  • Du lader dig overtale til at drikke vand hver dag af din læge, også selvom du skal tisse tre gange i timen dag/nat.
  • Du laver frikadeller med havregryn.
  • Du myrder gamle damer, for at spise deres blomster.