FANDOM

Oprah Winfrey

Oprah påstår selv, at hun er Guds stedfortræder på jorden.

"Dyppes i tjære, og rulles i fjer"

~ Oprah om straffen for at misbruge hendes navn

Oprah Winfrey (født 29. januar 1954 i Mississippi-floden) er en amerikansk hygge-moster, som er ansat til at tale med andre mennesker. Hun taler faktisk så meget, at hun sammenlagt har fået en formue på over en milliard dollars. Af TV-seere som dig. Desværre blev hun så upopulær i 2011, at hun måtte lukke sit rødstrømpe-program.

Hun bor til dagligt i Californien, da hun elsker sol og at rende rundt i bikini og flirte med andre metroseksuelle.

Opvækstredigér

Ifølge myterne, voksede Oprah op med en lidt for kærlig far i en sort redneck-familie. Hun formåede dog - mod alle odds - at få sig en uddannelse som social og sundhedshjælper i en forstad til New Orleans. En historie som sælger godt blandt alle kristne i USA, men som ikke sælger godt i Danmark, da vi er mere interesserede i håndbold.

Nuredigér

Oprah Winfrey er i dag kendt som den mest indflydesrige kvinde i verden. Et prædikat hun i 2007 ikke var sen til at udnytte, da hun i den gode sags tjeneste oprettede en pigeskole i Sydafrika under hendes eget navn.

Det siges, at Oprah Winfey var med til at vinde præsidentvalget for Barack Obama i 2008, eftersom Oprah havde tilkendegivet hendes støtte til Obama. John McCain blev derimod kun støttet af David Letterman - hvilket naturligvis ikke var nok mod selveste Oprah! Michelle Obama må derfor på mange måder se sig slået af Oprah Winfrey, som USA's førstedame.

Afsløringredigér

Et af de først afsnit af Oprah's talkshow, 1993
Tom Ryan Is Insane

Tom Ryan Is Insane

I 2005 kom det frem, at Oprah i et årti havde været afhængig af crack. Hun havde ligeledes haft en månedlig lang affære med David Letterman, som eftersigende aldrig ringede tilbage til Oprah efter de havde haft mødtes. Det er eftersigende en af årsagerne til, at David Letterman den dag i dag, aldrig kommer videre end TV 2 Zulu - mens Oprah bader sig i solskin og taler med det ene menneske efter det andet.

Donationer til verdensfredenredigér

Se ogsåredigér