FANDOM

Ollienorth

Oliver North står her til en Congressional Hearing, og sværger - endnu engang - på, at alle hans slyngelstreger var godkendt af hans overordnede. Han sørgede løbende for at indrømme at have løjet for Kongressen, og ind imellem tog han ordene i sig. Altså den fødte politiker.

Oliver L. "Ollie" North er hovedperson i en fantastisk politisk skandale i 1980erne. Kort sagt, var nogle amerikanske statsborgere blevet taget som gidsler i Libanon, af militser der i vid udstrækning lyttede til Irans råben. Ollie og hans kumpaner, lavede en aftale med Iran, om at forsyne dem med våben - trods en amerikansk embargo - mod at de fik gidslerne løsladt. Hele affæren var imidlertid et cover up for at aflede mediernes opmærksomhed på Ollies/USA's pengeforsyning til nogle oprørere fra Panama, der kæmpede mod Nicaragua. Pengene kom naturligvis fra våbensalget til Iran.

Pengene skulle så bruges på at finansiere terror mod Nicaraguas siddende regeringsparti, smadre landets økonomiske infrastruktur, og dermed få nogle USA-venlige fyre til at lede landet - at disse fyre så også lige sad i flere sydamerikanske narkokarteller, var noget Ollie & Co syntes var helt ok.

Efter år 2000redigér

Sammen med Sarah Palin, blev Ollie gjort til politisk kommentator på Fox News, da man på dén kanal åbenbart mener, at de mest troværdige kommentatorer man kan finde, er en rabiat højresvings-aktivist og en formodet krigsforbryder[1].

Populærkulturenredigér

Da andre end kun Fox Noice Network kan se potentialet i Ollie som den stereotype amerikaner, optræder han med jævne mellemrum på tossekassen:

Northske Noterredigér

  1. Spademanns som helhed, foretrækker nu også dén løsning, frem for Ulla Terkelsen.
  2. Om end, han præsenteres under navnet "General South".