FANDOM

Obs
OBS (1989)

OBS (1989)

Se Otto Leisner fortælle hvad der sker
hvis man ikke drikker nok.

OBS! er efter Julehilsen til Grønland og TV-avisen den ældste serie på dansk TV.

OBS står som alle efterhånden burde vide for Officiel Bevidstheds Styring og er det program som sørger for at der er organer nok i Danmark,...at du bruger kondom ved sex også selvom du kun masturberer,...og at du bruger beskyttelsesbriller ved fyrværkeriafbrænding.

OBS er et program, der ansporer din frygt hvis du troede du intet havde at frygte. Du ville bare tænde for dit fjernsyn sagde du, og alligevel ville OBS minde dig om alverdens ulykke og undergang.

I det hele taget hvis man ikke i forvejen har neurotiske træk, behøver man bare at se dette program for at få det.

OBS I moderne ledelsesteoriredigér

OBS er altså dine inderste fobier udlevet på tv i form af noget som ligner fakta, og hvis du - som følge af manglende erkendelse af dette forhold - stadig nægter at opføre dit eget beskyttelsesrum i baghaven, så har du naturligvis selv påtaget dig ansvaret for at din familie bliver ristet ved førstkommende atomangreb, eller at selvsamme bliver udsultet i den efterfølgende "atomvinter".

OBS repræsenterer det som i dag kaldes "Management by fear", og som i dag udleves så fuldkomment hos Mærsk McKinney Møller (og Co). Det er med moderne ledelsesteori blevet alment accepteret, at de advarsler som kom i OBS, blot var et sølle forvarsel om, hvad der kunne ske, hvis du skiftede til en anden kanal - eller et andet firma.
Døden var en mild straf for overtrædelsen af basale, moderne ledelsesprincipper.

OBS var blot et forvarsel.

Typiske slogans fra programmet. redigér

  • HAR DU TAGET STILLING?
  • HVIS IKKE DU SKYNDER DIG, BLIVER TV2 EN BETALINGSKANAL...!
  • NU KAN DU IKKE LÆNGERE BRUGE DIT SYGESIKRINGSBEVIS, HVIS DU BLIVER SYG...!
  • HVIS IKKE DU SORTERER DIT AFFALD KORREKT, SKAL DU GENNEM EN LANG OG UDMARVENDE PROCEDURE FOR AT KOMME I HIMLEN.
  • NU KAN DU SELV VÆLGE OM DU VIL KREMERES ELLER BEGRAVES NÅR DU ER DØD.

I det hele taget klassiske virkemidler: Du er er ude af sync, du når det ikke, du har ikke gået gjort det du skulle, du skal ikke tro du er noget osv. osv.

Hvem ser programmet? redigér

Fortrinsvist statsembedsmænd som er bange for at gøre noget forkert og gamle damer.