FANDOM

Share 1 Share 2 Googleplus Share 3 Share 4 Share 5
Wiki Dagens Nyheder | Flere Nyheder | Skriv en Nyhed | Tip os om en nyhed | Jeg har fundet Holger!

Centerpubben i Vordingborg, 4 november 2014, 17:08redigér

Det Danske Bibelselskab har valgt at nyoversætte Biblen for at "gøre den forståelig for yngre genereationer", som oversætterne selv udtaler. Spademanns Leksikon har valgt at give en hånd med, da vi ikke mener at de er grundige nok. Nedenfor ses et udførligt diagram, der viser den tidligere oversættelse, den nye samt de ord vi ønsker at bidrage med (naturligvis trykt præcis som det vil tage sig ud i Ekstra Bladet):
Oprindeligt Ord Betydning Ny Oversættelse Vores Bidrag til bogen Bruges således
Engel Sendebud Guds udsending Se, Guds udsendinge udsletter Sodoma & Gomorra!
Noahs Ark Stort fartøj, tilhørende Noah Noahs Båd Og Noah byggede sig en båd af Cyprestræ.
Hjælper Assistent/Makker Ligeværdig, Kvindelig følgesvend Adam fik sig en ligeværdig, kvindelig følgesvend (Eva, red.)
Faders Hus Slægt + ejendele og tyende. Barndomshjem Du må ikke bryde et ægteskab ved at tænde på en anden mands kone eller hans barndomshjem.
Testamente Pagt/aftale Aftale Velkommen til Bibelen. Bind 1 hedder "Den Gamle Aftale", og Bind 2 hedder "Den Nye Aftale".
Kirke Guds Hus Stor ét-værelses med Tårn. Til Jul ses vi alle i den store ét-værelses med tårn.
Sodomi Det bøsser gør/perverst Fuldkommen kærlighed mellem to mennesker. Nej tak Jim Lyngvild, jeg er ikke til fuldkommen kærlighed mellem to mennesker.
Ægteskab Guds velsignelse af forholdet mellem en mand og en kvinde. Borgerligt registreret partnerskab, gældende i 2-7 år. Jeg kan godt forstå at du ikke vil giftes, når du kan får et borgerligt registreret partnerskab der gælder i 2-7 år.
Helvede Evig fortabelse/ustyrlige flammer Udenfor Døren Hvis du bryder loven, ryger du udenfor døren.
Satan Fristeren/Udfordreren Dealer Pas på hvis en fyr siger at han er Dealer, det kan være farligt.
Præst Mand der leder gudstjenesterne Religiøs Embedsperson Jeg skal dø - jeg vil gerne tale med en Religiøs Embedsperson.
Åbenbaring Noget der bliver vist/præsenteret Åndelig Storskærm Har du læst "Johannes' Åndelige Storskærm"?
Evangelium Det Glade Budskab Breaking News Goddag - må vi fortælle dig om vores Breaking News?