FANDOM

Nordamerika er den nordlige del af Amerika - og dermed det stik modsatte[1] af Sydamerika.

Historieredigér

Nordamerika (eller Vinland, som det egentlig først blev døbt af vikingerne,[2]) blev først opdaget af civiliserede mennesker, under ledelse af Leif den Lykkelige, omkring år 1000.[3] Før det var området kun beboet af nogle primitive skabninger, lidt dyrevildt og 500 milliarder bisonokser[4].

Efter en del årtier kom en eller anden tåbe fra Genova og påstod at Amerika var Indien. Det førte til en sand iberisk invasion af den nordlige og sydlige del af Amerika.

30px-Cquote1 svg Trabajo? Si? ... Trabajo? 30px-Cquote2 svg
Nordamerika har været spansk-talene siden 1492

Inden længe kom briterne dog og fortrængte spaniolerne til et ubehageligt sted, alt imens nordamerikanerne oplevede en større identitetkrise[5] som endte i en uafhængighedskrig, der førte til skabelsen af USA.

Området, som i dag kendes som Canada, var et område, som hverken russerne, englænderne eller franskmændene gik helhjertet efter.

Medlemmerredigér

Mange teoretikere og selvudnævnte sociologer diskuterer dagligt om, hvorvidt Mellemamerika er en del af Nordamerika. Det er det. Det er for kedeligt hvis Nordamerika kun indeholdt USA, Canada og Mexico[6][7].

Og NEJ, Nordamerika! I får IKKE Hans Ø! Basta!

Rent demografisk og genetisk er Nordamerika en blanding af spanske englændere, som har parret sig med indfødte indianere. Blander man denne race med negere afroamerikanere, får man således nutidens nordamerikanere - et såkaldt "multikulturelt" område. En kultur hvor sorte mennesker sidder på magten[8], mexicanere holder mekanismerne i samfundet kørende, mens overvægtige anglo-amerikanerne ikke kan lokalisere Afghanistanverdenskortet.

Hemisfæriske fnoterredigér

  1. Nogle ville sige antipodalt
  2. Hvis vi medregner Newfoundland som en del af Nordamerika (alle 24,7 millioner kvadratkilometer) - hvilket vi gør!
  3. Altså i de gode gamle dage
  4. De er efterhånden blevet til en del hamburgere
  5. Personlighedsspaltning?
  6. Vi gider ikke have en verdensdel-skabelon med kun 3 lande
  7. Ydermere gider vi heller ikke have en Mellemamerika-skabelon om ligegyldige lande, som ingen alligevel interesserer sig for
  8. Bl.a. Barack Obama, Oprah, Muhammad Ali, Barry White