FANDOM

Nomadefamilie1

En typisk flok medlemmer af en nomadefamilie.

Nomadefamilie2

Et typisk dansk medlem af en nomadefamilie.

Nomadefamilie3

En Spademannsk nomadefamilie, dog uden kvinder.

"Der er hjælp til enhver, hjælp fra Musenes Hjælpehær!"

~ Mus om nomadefamiliernes sidste håb.

Hvad en nomadefamilie angår, så forestil dig en juridisk- og/eller biologisk forenet flok mennesker der rykker teltpælene op med rode, samler deres skidt, beder børnene pakke hunden, beder hunden pakke sig, også flytter rundt efter behov (ofte i ly af nattens mulm og mørke).

Udenlandske nomadefamilierredigér

I udlandet, dvs. udenfor Danmark, Grønland og Færøerne, udgøres nomadefamilier af indianere, eskimoer, negere og mongoler[1]. der hver især konkurrerer indbyrdes om at være mest "oprindeligt folk" og derfor have ret til en masse vestlige goder, som penge, biler, reklame-bluser og panodiler, således at de bedre kan fremvise deres "stolte kultur" i FN-regi.

Danske nomadefamilierredigér

Man kunne fra start sige "Jf. Udkantsdanmark". Danske nomadefamilier består i reglen af én eller flere voksne, en flok børn, 2-3 kamphunde, en udsultet kat, 14 stjålne kanariefugle, noget jockingtøj fra 1996, en bil der ikke har været til syn i minimum 9 år og en plettet sofa[2]. Familien gør sit bedste for at få en "hård hverdag" til at hænge sammen, hvorefter de flytter til en ny kommune når udlejeren har bedt om indskud og husleje i 3-4 måneder efter indflytning.

Spademannske nomadefamilierredigér

Den her kategori er i brede kredse ret ukendt, men her skal familie forståes som mafia-jargonen famiglia der i reglen hentyder til et forbrydersyndikat. En Spademannsk Nomadefamilie er således en underafdeling af Spademanns Leksikon der med jævne mellemrum er nødt til at stikke af med datamaterne under armen og brænde serverne inden flugten, ganske enkelt fordi Det Officielle Danmark ikke kan tåle at høre Sandheden.

Noterredigér

  1. Jf. "Mongoliet", og altså ikke Morten & Peter.
  2. Som hele familien sover i, samtidig.